اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد گیلان:

واردات چای اسانس‌دار قابل قبول نیست

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان بر استانداردسازی چای تاکید کرد و گفت: واردات چای اسانس‌دار به کشور قابل قبول نیست.

واردات چای اسانس‌دار قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی یوسفی عصر امروز در جلسه شورای استاندارد گیلان با اشاره به اینکه استاندارد در جوامع بشری به فرهنگ تبدیل شده است اظهار کرد: رعایت کیفیت و ایجاد اعتماد عمومی در استانداردسازی حائز اهمیت است.

وی بر فرآیند کنترل کیفیت چای در گیلان تاکید کرد و افزود: استقرار گمرک در پایانه صادرات چای نیازمند آماده‌سازی پایانه گل و گیاه در استان است.

یوسفی با بیان اینکه زیربنای اولیه پایانه صادرات گل و گیاه گیلان آماده شده است، تصریح کرد: اداره‌های گمرک و استاندارد آماده استقرار در پایانه گل و گیاه استان هستند.

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان به دعوت از واردکنندگان چای و بسته‌بندی‌کنندگان این محصول از تهران و کرج به استان اشاره کرد و گفت: واردکنندگان بر چای اسانس‌دار تاکید داشتند.

وی با تاکید براینکه واردات چای اسانس‌دار به کشور قابل قبول نیست، بیان کرد: آیین‌نامه نحوه معطرسازی چای در کشور مشخص شده است.

یوسفی از قبول دستگاه‌های مختلف در صدور پروانه چای اسانس‌دار در کشور خبر داد و یادآور شد: دبیری استانداردسازی چای به گیلان واگذار شده است.

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان با اشاره به همکاری پارک علم و فناوری و معاون غذا و داروی علوم پزشکی گیلان مبنی بر صدور پروانه چای اسانس‌دار، خاطرنشان کرد: استفاده از چای اسانس‌دار مصرف این محصول در بازار را بیشتر می‌کند.

وی، ماندگاری چای را سبب افزایش اسانس‌پذیری این محصول تا فاصله زمانی سه سال عنوان کرد و افزود: استانداردسازی چای تحول بزرگی در این صنعت ایجاد می‌کند.

یوسفی در ادامه خواستار اختصاص زمین به منظور احداث آزمایشگاه‌های مورد نیاز موسسه استاندارد گیلان و بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی و اسکله تجاری آستارا شد و اظهار کرد: امر مذکور هنوز محقق نشده و نیازمند تعامل مسئولان استان است.

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان از ارتقای نمایندگی این موسسه به اداره در بندر انزلی خبر داد و تصریح کرد: اداره استاندارد آستارا به معاونت ارتقا پیدا کرده است.

وی به همکاری 152 واحد آزمایشگاهی گیلان با موسسه استاندارد استان اشاره کرد و گفت: وام یارانه‌دار به واحدهای مذکور پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/84001/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول