اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی دماوند:

ازدواج به بهانه وجود موانع به تأخیر انداخته نشود

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند گفت: ازدواج نباید به بهانه وجود موانع به تأخیر انداخته شود و این امر از نظر اسلام درست نیست.

ازدواج به بهانه وجود موانع به تأخیر انداخته نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‎الاسلام محمد علاءالدینی عصر امروز در حاشیه نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند به مناسبت پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) و روز ازدواج، با اشاره به سالگرد شهادت حضرت جوادالأئمه (ع) در روز گذشته، روایتی از این امام معصوم مطرح کرد.

وی بیان داشت: مردی نامه‎ای به آن حضرت نوشت که خواستگاران زیادی برای دخترم مراجعه می‎کنند، اما هر کدام ایرادی دارند و از ایشان راهنمایی خواسته بود و حضرت نیز در جواب نامه فرمودند «اگر کسی آمد که دین‎دار بود و اخلاق نیکو داشت، دخترت را به ازدواجش درآور». 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند در ادامه در مقایسه بین کسانی که به بهانه وجود موانع، ازدواج را به تأخیر انداخته و کسانی که با وجود این موانع ازدواج کرده‏‌اند، اظهار داشت: مثال عینی‎ این بحث، جوانی بود که پس‎انداز خود را در بانکی سپرده‎گذاری کرده بود تا وام مسکن بگیرد و خانه‎ای بخرد و سپس ازدواج کند.

علاءالدینی افزود: هم‎زمان با این‎ کار او، جوان دیگری با پس‎انداز کمی که داشت، ازدواج کرد و پس از مدتی با قرض و سختی و کار زیاد خانه‎ای خرید و اکنون زن و فرزند و خانه و شغل دارد، اما جوان دیگر هم‏چنان منتظر موعد وام خود است و دیگر با آن مبلغ هم نمی‎تواند مسکن تهیه کند. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند، ازدواج آسان را نکته مهم دیگری در بحث ازدواج برشمرد و خاطرنشان کرد: در دین اسلام و به ویژه مذهب شیعه، این امر به خوبی اتفاق افتاده است.

علاءالدینی بیان داشت: در بین اهل تسنن برای عقد وجود شاهد الزامی است، اما در تشیع از نظر شرعی وجود شاهد الزامی نیست و تنها در قانون است که باید شاهد باشد و بر عکس در طلاق در تسنن شاهد نیاز نیست، اما در شیعه حتماً باید شاهد وجود باشد و این نشان‏‌دهنده آسان‏‌گیری امر ازدواج در بین اهل شیعه است.

انتهای پیام/2568/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول