اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی کرمان:

امنیت پایدار زمینه‌ساز فعالیت‌های گوناگون است

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: امنیت پایدار بستر پیشرفت و توسعه جوامع و زمینه‌ساز هر گونه فعالیت اقتصادی، اجتماعی، تجاری و بازرگانی است.

امنیت پایدار زمینه‌ساز فعالیت‌های گوناگون است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا بنی‌اسدی شامگاه دوشنبه در همایش امنیت و اصناف به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: امنیت پایدار بستر پیشرفت و توسعه جوامع و زمینه‌ساز هر‌گونه فعالیت اقتصادی، اجتماعی، تجاری و بازرگانی است.

وی افزود: امروزه پویا‌ترین اقتصاد‌ها و فعال‌ترین تجارت‌ها متعلق به امن‌ترین جوامع و کشورها است و موفق‌ترین جوامع آنهایی هستند که مردم با آرامش خیال فعالیت‌های روزمره و انجام نقش اجتماعی خود را به ویژه در فعالیت‌های تجاری و اقتصادی به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

بنی‌اسدی عنوان کرد: مطالعات تاریخی گواه این مطلب است که طی تاریخ امن‌ترین کشورها آبادترین و قدرتمندترین کشورهای جهان بوده‌اند.

گفت: دخالت‌های نظامی و تسلیحاتی در این دوره تقریبا جای خود را به کشمکش‌ها اقتصادی و تجاری داده است و توسعه اقتصادی در سایه امنیت پایدار امکان‌پذیر است.

وی گفت تمام فعالیت اصناف باید بر محور‌ قانون باشد

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی نیروی انتظامی استان کرمان ابراز داشت: انتظار ما در نیروی انتظامی از اصناف و بازاریان احترام به قانون و محور قرار دادن تمام فعالیت‌های خود بر محور قانون است و انتظار دیگر از اصناف کمک در پیشگیری از جرائم و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و در صورت بروز جرائم در سطح جامع کمک به پیگیری و برخورد با مجرمان است.

بنی‌اسدی عنوان کرد: پلیس با محور قرار دادن مردم‌مداری، قانون‌گرایی ‌و به روز بودن ‌همواره مردمی بوده است نه اینکه مقابل مردم باشد.

وی گفت: از الزامات ایجاد امنیت، آشنایی صاحب مشاغل‌، اصناف و اماکن با مفاد آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، مقررات و قوانین نیروی انتظامی که در ارتباط با نوع کار این مشاغل تعریف شده است.

مردم و کسبه باید پلیس خود باشند

بنی‌اسدی با اشاره به اینکه مردم و به ویژه کسبه باید پلیس خود باشند تا شأن و منزلت خود و جامعه را حفظ کنند، بیان کرد: ‌حفظ آبرو، امنیت روانی و تکریم مقام و منزلت شهروندی و حتی مجرمان را از وظایف خود می‌دانیم و باید‌ حرمت قانون و انسان‌ها حفظ شود.

وی عنوان کرد: چشمان بیدار پلیس در شب و روز و در ایام تعطیل و غیر تعطیل مراقب جان، مال، ناموس، حرمت و حیثیت انسان‌ها است تا بی‌جهت به آبروی کسی خدشه وارد نشود.

بنی‌اسدی تصریح کرد: ایمن‌سازی واحدهای صنفی و استفاده از فناوری‌های روز مانند دوربین‌های مدار بسته، دزدگیرهای پیشرفته و ... در راستای پیشگیری از سرقت با داشتن بازاری امن و دقت عمل اتحادیه‌ها و اصناف در اجرای اقدامات نظارتی‌، مشارکتی و همکاری آنها با پلیس برای دستیابی به امنیت مطلوب و در شأن مردم مورد انتظار است.

کسی که قانون را رعایت کند پلیس پشتیبان عملی و روانی اوست

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان افزود: در این راستا پلیس آماده انجام مشاوره‌های لازم و راهنمایی برای اقدامات ایمن‌سازی برای واحدهای صنفی به منظور کاهش آسیب‌های امنیتی است.

وی عنوان کرد: ناجا عرصه وسیعی در زندگی اجتماعی مردم به خود اختصاص داده و به همین دلیل با توان تمام به فعالیت و انجام وظیفه در بخش‌های مختلف و در پلیس‌های تخصصی از جمله پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، پلیس آگاهی، پلیس راه‌، پلیس پیشگیری و ... پرداخته است.

بنی‌اسدی بیان داشت: اخیرا مبارزه با جرائم در فضای مجازی هم با تشکیل پلیس فتا خدمت‌رسانی به مردم انجام می‌دهند، لذا قانون‌مداری لازمه تحقق جامعه ‌آرمانی و اسلامی است. 

وی افزود: اقتداری ارزشمند است که با مردم‌مداری محقق شود و مردم‌مداری یعنی حقوق شهروندی، کرامت انسانی‌، توجه به خواست‌ها و مطالبات مشروع مردم است.

این مسئول امنیتی گفت: برای کسی که تابع قانون باشد و حقوق دیگران را رعایت کند، پلیس یک پناهگاه و پشتیبان عملی و روانی برای او است و اگر ما به دنبال امنیت هستیم و از ارزش واقعی آن آگاهی داریم، باید در حفظ امنیت دیگران سهیم و فعال باشیم.

انتهای پیام/80018/ک40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول