اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد سامان‎دهی امور جوانان سمنان:

رسوم ناصحیح سبب گسترش تجردگرایی و افزایش سن ازدواج شده است

رئیس ستاد سامان‎دهی امور جوانان شهرستان سمنان گفت: متأسفانه برخی از آداب و رسوم ناصحیح باعث گسترش تجردگرایی و افزایش سن ازدواج بین جوانان شده است.

رسوم ناصحیح سبب گسترش تجردگرایی و افزایش سن ازدواج شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان سمنان، نخستین جلسه کمیته تخصصی ازدواج با رویکرد هماهنگی برگزاری نمایشگاه خدمات و ملزومات ازدواج در فرمانداری سمنان برگزار شد.

فرماندار و رئیس ستاد سامان‎دهی امور جوانان شهرستان سمنان در این نشست ضمن تبریک فرارسیدن اول ذی‎الحجه، سال‎روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و ایام مبارک در پیش‎رو گفت: این روز به نام روز ازدواج نام‎گذاری شده است و امیدواریم جوانان این مرز و بوم که تربیت یافته مکتب اهل بیت (ع) هستند، با الگو قرار دادن منش زندگی مولی علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و با توکل بر خداوند متعال آغازگر زندگی‌های مشترک اسلامی باشند.

حسن سعدالدین هدف اصلی ازدواج را دست‎یابی به آرامش روح و روان، حفظ بقای نسل و جلوگیری از لغزش و حفظ عفت و پاک‎دامنی عنوان کرد.

وی افزود: اسلام نیز به ازدواج نگاهی متفاوت دارد و آن را سبب کامل شدن زن و مرد می‌داند و آن قدر بر این مسئله تأکید دارد که پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می‌فرمایند «هر کس ازدواج کند، نصف دین خویش را به دست آورده است، پس در نیمه باقی‎مانده، تقوای الهی پیشه کند».

رئیس ستاد سامان‎دهی امور جوانان شهرستان سمنان تصریح کرد: داشتن جامعه سالم و پیشرفته در گرو تشکیل خانواده سالم است و این امر با ازدواج‎های پایدار و به‎موقع و با بصیرت و آگاهی طرفین محقق می‎شود.

وی گفت: متأسفانه برخی از آداب و رسوم غلط باعث گسترش تجردگرایی و افزایش سن ازدواج در بین جوانان شده و ضروری است با گسترش فرهنگ اسلامی، پیگیری مشکلات جوانان و آسیب‎شناسی در حوزه طلاق، نسل جوان را به ازدواج در سنین پایین‎تر تشویق و ترغیب کند.

در پایان پس از بحث و تبادل نظر اعضای جلسه، مقرر شد نمایشگاه خدمات و ملزومات ازدواج با بهره‎گیری از خدمات کانون آسان‎سازی ازدواج، مشاوره‎های رایگان و با همکاری دستگاه‎ها در آینده‎ای نزدیک برگزار شود.

انتهای پیام/2249/ک/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول