اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری سمنان:

سرشماری آزمایشی کشاورزی در سمنان اجرا می‌شود

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری سمنان گفت: سرشماری عمومی آزمایشی کشاورزی سال 92 از 27 مهر ماه تا 29 آبان ماه در دهستان دامن‎کوه دامغان اجرا می‌شود.

سرشماری آزمایشی کشاورزی در سمنان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، علی‏اصغر امین‎بیدختی امروز اظهار داشت: آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی هم‎زمان با سراسر کشور و در 33 روز کاری در دهستان تعیین شده، اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در سال آینده از کلیه نقاط شهری و روستایی، خاطر نشان کرد: به منظور بررسی مشکلات احتمالی و پیش‌بینی‌های لازم برای این سرشماری کشوری، آزمایش سرشماری عمومی در مرحله اول در سال 91 و در تعدادی از استان‎ها و مرحله دوم آن از 27 مهر ماه تا 29 آبان ماه در 31 دهستان منتخب سراسر کشور هم‎زمان برگزار می‌شود.

امین‎بیدختی هدف از آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی را تهیه چارچوب آماری برای آمارگیری‎های نمونه‌ای و تولید اطلاعات ساختاری در جغرافیایی کوچک با قابلیت ارایه در طبقه‌بندی‎های مختلف و فراهم‌کردن داده‌هایی که به عنوان محک آمارهای جاری کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد و به دست‎‎ آوردن داده‌های استاندارد برای تبادل اطلاعات با سازمان‎های بین‌المللی عنوان کرد.

وی ادامه داد: 17 نفر آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی در استان سمنان به عنوان آمارگیر و مجری فعالیت می‎کنند.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری سمنان با اشاره به اجرای آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی در دهستان دامن‎کوه شهرستان دامغان، افزود: بر اساس سرشماری سال 90، این دهستان شامل 50 آبادی است که 18 آبادی آن دارای سکنه است و یک هزار و 375 خانوار و چهار هزار و 45 نفر جمعیت دارد.

وی با اشاره به استفاده از ابزار الکترونیکی تبلت در این آزمایش سرشماری، اضافه کرد: از طریق مراجعه به خانوارهای ساکن در آبادی‎ها سه فرم ویژه این سرشماری ثبت می‎شود.

وی خاطر نشان کرد: فرم اول شامل فهرست اطلاعات مکانی خانوارهای ساکن و غیرساکن و بهره‎برداران غیرساکن و شرکت‎های رسمی و عمومی و فرم دوم شامل پرسش‎نامه بهره‎برداران که اطلاعاتی در مورد سن و سواد و تحصیلات بهره‎بردار و کاربری اراضی کشاورزی و مقدار تولید و ... و فرم سوم نیز پرسش‎نامه‎ای شامل 46 قلم اطلاعات در مورد آبادی‎هاست.

امین‎بیدختی به آموزش آمارگیران این آزمایش سرشماری در دوره‎های مختلف اشاره کرد و بر همکاری کشاورزان و بهره‎برداران و شورای روستایی در این طرح تأکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری سه دوره سرشماری عمومی کشاورزی در سال های 52 و 67 و 72 و 82 گفت: سرشماری عمومی کشاورزی سال 1393 چهارمین سرشماری در این حوزه است.

انتهای پیام/2249/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول