اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت قلعه‌گنج:

مرگ ناشی از مالاریا نداشتیم/ تردد افاغنه غیرمجاز مالاریا را تشدید می‌کند

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان قلعه‌گنج گفت: از بدو تأسیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت مرگ ناشی از مالاریا نداشتیم و شهرستان رودبار به دلیل اینکه در مسیر تردد افاغنه است، کانون روشن است.

مرگ ناشی از مالاریا نداشتیم/ تردد افاغنه غیرمجاز مالاریا را تشدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، اسدالله احمدی ظهر امروز در نشست با کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در زمینه حذف مالاریا در جنوب کرمان اظهار داشت: بیشترین مشکل در زمینه کنترل بیماری مالاریا در منطقه حضور کارگران خارجی در منطقه است.

وی با بیان اینکه سال گذشته شهرستان رودبار جنوب کانون پاک بیماری مالاریا بود و فقط یک مورد مبتلا به این بیماری داشتیم که آن مورد هم از افاغنه غیرمجاز بود، افزود: تا سال 89 کانون روشن بیماری را در منطقه داشتیم که هر سال تعدادی از این کانون‌ها خاموش شدند و شاخصه درمان نشان می‌دهد که پاشنه آشیل به افاغنه غیرمجاز برمی‌گردد.

احمدی تصریح کرد: از بدو تأسیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت مرگ ناشی از مالاریا نداشتیم، اما چند مورد بستری شدند، شهرستان رودبار به دلیل اینکه در مسیر تردد افاغنه است، کانون روشن است.

وی خاطرنشان کرد: مالاریا در شهرستان قلعه‌گنج مختص روستای رمش و قسمتی از روستای مارز است که این کانون‌ها خاموش شدند و شهرستان عنبرآباد همیشه موارد بسیار کم بوده است.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان قلعه‌گنج گفت: آخرین مورد در شهرستان‌های کهنوج و جیرفت مربوط به سال 89 است و امروز بیشتر موارد وارده در شهرها هستند که از طریق اتباع غیرمجاز وارد کشور می‌شوند.

انتهای پیام/80002/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول