اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل باشگاه الوند همدان خواستار شد

ارائه راهکاری از سوی دولت برای شرایط بهتر تیم‌داری بخش خصوصی

مدیرعامل باشگاه الوند همدان گفت: پیشرفت فوتبال ایران از راه خصوصی‌سازی می‌گذرد و دولت جدید باید راهکار اساسی برای شرایط بهتر تیم‌داری بخش خصوصی اتخاذ کند.

ارائه راهکاری از سوی دولت برای شرایط بهتر تیم‌داری بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، این روزها در جامعه ورزشی ایران همه از عدم تخصص بودجه و عدم شرایط مطلوب صحبت می‌کنند.

تیم‌داری در رشته‌های مختلف ورزشی این‌ روزها برای باشگاه‌های که از بودجه دولتی ارتزاق می‌کنند، بسیار سخت شده و در این میان تیم‌های خصوصی وضعیت اسفناک‌تری دارند.

مدیرعامل باشگاه خصوصی الوند همدان با حضور در جمع ورزشی‌نویسان همدانی از مشکلات این باشگاه در راه تیم‌داری در رشته فوتبال و در سطح حرفه‌ای در لیگ دسته اول مطالبی را بیان داشت.

بهرام یدی در جمع خبرنگاران ورزشی اظهار داشت: دولت برای تغییر وضع نامطلوب فوتبال کشور باید از بخش خصوصی حمایت کند و طبق قانون دولت باید تا پایان برنامه پنجم به حمایت از تیم‌های دولتی پایان دهد.

وی با بیان اینکه اگر فوتبال قصد پیشرفت دارد باید خصوصی شود، افزود: البته این بدان معنا نیست که تیم‌ها به حال خود رها شوند بلکه باید مانند فوتبال ترکیه برای تیم‌های خصوصی تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفت تا از فوتبال و تیم‌داری طرد نشوند.

مدیرعامل باشگاه الوند همدان اضافه کرد: پس باید مسئولان کشور هشیار باشند که با تنظیم راه‌کارهای مناسب برای توسعه مشارکت عمومی در راستای افزایش کارایی و بهره‌وری منابع مادی و انسانی فوتبال موجود کشور قدم بردارند.

وی ادامه داد: امیدواریم با آغاز به کار دولت تدبیر و امید تلاش شود تا هر چه سریعتر حمایت از تیم‌های خصوصی شکل بگیرد در غیر این صورت سرنوشت مختوم فوتبال قطعاً فساد بیشتر، حاکمیت ضد ارزش‌ها و تداوم جریان‌های انحرافی در ورزش و در نهایت افت کمی و کیفی فوتبال کشور خواهد بود.

به گفته یدی؛ پیشرفت فوتبال ایران از راه خصوصی‌سازی می‌گذرد و دولت جدید باید راهکار اساسی شرایط بهتر تیم‌داری بخش خصوصی را اتخاذ کند.

وی با بیان اینکه عدم حمایت دولت و مجلس از تیم‌های خصوصی، موجب بی‌اعتمادی مردم به شعار خصوصی‌سازی می‌شود ابراز داشت: حساسیت بیشتر این موضوع وقتی است که یکی از حساس‌ترین اقشار جامعه یعنی جوانان، ناظران باهوش این ماجرا هستند.

مدیرعامل باشگاه الوند همدان با بیان اینکه مسئولان ارشد ورزش باید به خصوصی‌سازی اهمیت بدهند، افزود: صرفه و صلاح کشور در عمل واقعی به الزامات قانون برنامه است.

وی اظهار داشت: دوران باشگاه‌داری دولتی در اقتصاد ورزش امروز ایران پایان یافته است.

یدی با اشاره به اینکه اگر قرار باشد بخش خصوصی از حوزه ورزش بیرون رود، ورزش آسیب خواهد دید، تصریح کرد: در بخش تیم‌داری بخش خصوصی نه تنها الوند همدان، بلکه بسیاری از تیم‌های خصوصی و شخصی کشور مشکلات زیادی دارند که این امر به مشکلی عمومی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه باشگاه‌داری خصوصی در کشور توسعه‌ای به خود ندیده، از افزایش روزافزون موانع در سر این راه خبر داد و یادآور شد: در برنامه توسعه پنجم حرکتی برای کاهش هزینه‌های قابل قبول باشگاه‌های خصوصی در نظر گرفته نشده و این موضوع به تدریج باعث عدم اشتیاق بخش خصوصی خواهد شد.

مدیرعامل باشگاه الوند همدان خاطرنشان کرد: از همه دلسوزان فوتبال و ورزش کشور انتظار داریم از تیم‌های خصوصی چون الوند حمایت کنند.

باشگاه الوند سومین سال حضور در بخش تیم‌داری حرفه‌ای را تجربه می‌کند و در حال حاضر صاحب تیم فوتبالی در رده لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور است.

سابقه تیم فعلی مربوط به باشگاه شهرداری است که با تلاش و زحمات مربیان بومی از لیگ شهرستان همدان به لیگ استان، چند سال در جا زدن در لیگ دسته 3، صعود به لیگ دوم و در نهایت با بی‌تدبیری اعضای دور سوم شورای شهر همدان منحل شد و امتیاز آن به باشگاه پاس واگذار شد.

حضور یک ساله با عنوان پاس نوین در لیگ دسته دوم و ورود بخش خصوصی باشگاه الوند باعث شد تا از لیگ 2 به لیگ دسته یک صعود کرده و در سال گذشته به عنوان یکی از پدیده‌های فوتبال ایران در نخستین سال حضورش معرفی شود.

انتهای پیام/89020/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول