اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

شرایط ازدواج برای جوانان مستمند از محل موقوفات فراهم شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به لزوم فراهم کردن شرایط ازدواج برای نیازمندان گفت: ایجاد وقف‎های جدید برای ازدواج جوانان مستمند ضرورت دارد.

شرایط ازدواج برای جوانان مستمند از محل موقوفات فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‎الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی در ویژه‎برنامه پیوند آسمانی در آستان مقدس امامزادگان جعفر (ع) و محمد (ع) دامغان با اشاره به وجود روحیه همدلی در میان مردم کشورمان اظهار کرد: از دیرباز متمکنان جامعه و افراد خیراندیش برای مرتفع کردن معضلات اجتماعی اقدام به وقف اموال خود کرده‎اند.

وی وقف را یکی از مصادیق بارز صدقات جاریه عنوان و تصریح کرد: همان‎گونه که بر اساس روایات شنیده‎ایم که پرونده اعمال انسان با اقدام به وقف اموال خود تا قیامت باز می‎ماند و از ثواب آن بهره‎مند می‎شود.

واحدی با تأکید بر ضرورت ایجاد وقف‎‎های جدید برای ازدواج جوانان افزود: وقتی شخصی بخشی از اموال خود را به این منظور وقف کند شرایط ازدواج را برای افراد نیازمند فراهم کرده و این‎گونه افراد به راحتی می‎توانند نسبت به تشکیل خانواده اقدام کنند.

واحدی تأمین مسکن و جهیزیه را یکی از مشکلات پیش روی جوانان مستمند جهت اقدام به ازدواج دانست و گفت: وقتی در جامعه وقف‎های متعددی به منظور تأمین مخارج ازدواج نیازمندان ایجاد شود، جوانان به راحتی می‎توانند نسبت به تشکیل خانواده اقدام کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان حفظ کرامت افراد را امری مهم عنوان کرد و گفت: در اجرای نیات واقفان خیراندیش در زمینه ازدواج جوانان و نیات مشابه لازم است کرامت افراد حفظ شود و نباید به گونه‎ای عمل شود که ناخواسته آبروی افراد به خطر بیفتد.

واحدی با اشاره به سیاست‎های جدید سازمان اوقاف و امور خیریه در اجرای نیات واقفان خیراندیش عنوان داشت: در گذشته این‎گونه نیات به صورت موردی اجرا می‎شد و نمودی نداشت و بعضی مواقع سئوال می‎شد که درآمد موقوفات چه می‎شود.

وی اجرای برنامه‎های منسجم فرهنگی در قالب اجرای امینانه نیات فرهنگی را اقدامی در جهت تبلیغ بیشتر فرهنگ وقف و پاسخ‎گویی به سئوالات مردم در خصوص هزینه‎کرد درآمد موقوفات عنوان کرد.

ویژه برنامه پیوند آسمانی یکی از برنامه‎های سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای اجرای امینانه نیات واقفان است که هم‎‎زمان با سال‎روز ازدواج حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) از محل موقوفات مرتبط با ازدواج جوانان در بقاع شاخص اجرا می‎شود.

انتهای پیام/2249/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول