اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج عشایری استان سمنان خبر داد

سازماندهی 4500 نفر در بسیج عشایری استان سمنان

رئیس سازمان بسیج عشایری استان سمنان گفت: در حال حاضر، چهار حوزه مقاومت بسیج عشایری در سطح استان فعالیت دارند و چهار هزار و 500 نفر نیز در بسیج عشایری سازماندهی شده‌اند.

سازماندهی 4500 نفر در بسیج عشایری استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حسن ذوالفقاری صبح امروز در دیدار اعضای ستاد یادواره شهدای ایلات و طوایف استان سمنان با نماینده ولی فقیه در استان سمنان که در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای برنامه‌هایی نظیر برگزاری همایش سران ایلات و طوایف، جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی، مسابقات تیراندازی ویژه عشایر، کمک به محرومیت‌زدایی، دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا و جانبازان، طرح امنیت کوچ عشایر و برگزاری یادواره شهدای عشایر از اهم فعالیت‌های بسیج عشایر است.

وی افزود: توجه به حوزه دفاع مقدس یکی از کارهایی بوده که در دو سال اخیر با هدف تبیین نقش عشایر استان در دفاع مقدس انجام شده است.

شناسایی 250 شهید عشایر ایلات و طوایف در استان سمنان

رئیس سازمان بسیج عشایری استان سمنان به شناسایی 250 شهید عشایر ایلات و طوایف در استان سمنان اشاره کرد و گفت: حدود 600 نفر در طول هشت سال دفاع مقدس از این قشر، جانباز شده‏اند.

وی تصریح کرد: همچنین در زمان دفاع مقدس، 31 نفر از عشایر ایلات و طوایف استان سمنان به اسارت دشمن درآمده‏اند که پس از جنگ به میهن اسلامی بازگشتند.

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: بیش از سه هزار نفر رزمنده عشایر در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در هشت سال جنگ تحمیلی حضور داشته‌اند.

رئیس سازمان بسیج عشایری استان سمنان به نقش عشایر در پشتیبانی از جنگ نیز اشاره کرد و گفت: عشایر در دوران دفاع مقدس با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و اهدای اقلام مورد نیاز جبهه‌ها و جمع‌آوری احشام و موارد دیگر نقش بسزایی را در این حوزه ایفا کرده‌اند.

برگزاری نخستین یادواره شهدای ایلات و طوایف استان سمنان

دبیر یادواره شهدای عشایر استان سمنان در حاشیه این نشست در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان، از تشکیل ستاد یادواره شهدای عشایر و فعالیت این ستاد در سطح استان سمنان خبر داد.

ذوالفقاری گفت: نخستین یادواره شهدای ایلات و طوایف استان سمنان، نهم آبان ماه در شهرستان مهدیشهر برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: یادواره شهدای ایلات و طوایف استان سمنان با حضور خانواده‌های معظم شهدای عشایر و عموم مردم برگزار می‏شود.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول