اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور طیور معاونت بهبود تولیدات جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

ایرانی‌ها 10 کیلوگرم کمتر از سرانه جهانی تخم مرغ می‌خورند

مدیر امور طیور معاونت بهبود تولیدات جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس آمار فائو سرانه مصرف تخم مرغ در ایران 10 کیلوگرم و در سطح جهان 20 کیلوگرم است.

ایرانی‌ها 10 کیلوگرم کمتر از سرانه جهانی تخم مرغ می‌خورند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جاوید بهروزین صبح امروز در جمع دانش‌آموزان تبریز اظهار کرد: بر مبنای تحقیقات به عمل آمده، مصرف روزانه یک عدد تخم‌مرغ برای تامین سلامت افراد توصیه شده و با مصرف آن علاوه بر تامین بخشی از پروتئین مورد نیاز روزانه، برخی از ویتامین‌ها نظیر A و D نیز تامین می‌شود.

وی افزود: برای رشد بهتر و آمادگی ذهنی برای فراگیری مطالب درسی، دانش‌آموزان بهتر است در هفته چهار تا پنج عدد تخم مرغ را در وعده‌های غذایی خود داشته باشند.

بهورزین اضافه کرد: بر اساس آمار ارائه شده توسط فائو، ایران دارای جایگاه دهم تولید تخم مرغ در جهان است، ولی سرانه مصرف این محصول پایین بوده و در حد 10 کیلوگرم است که تلاش می‌شود با افزایش حمایت‌های لازم از این صنعت و اصلاح فرهنگ مصرف آن در جامعه به سطح جهانی مصرف تخم مرغ که 19 تا 20 کیلوگرم در سال است دست یابیم.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی با تولید 80 هزار تن تخم مرغ در سال، رتبه دوم کشور را با 10 درصد تولید، بعد از استان تهران دارد که با 210 واحد فعال با ظرفیت هشت میلیون قطعه مرغ تخمگذار یکی از مناطق تاثیرگذار در تولید تخم‌مرغ در کشور است.

بهروزین اضافه کرد: ترویج مصرف تخم مرغ، افزایش کیفیت مصرف، تنوع‌بخشی به محصول و توسعه بازار از اهداف بزرگداشت روز جهانی تخم مرغ به شمار می‌رود.

انتهای پیام/60002/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول