اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد

افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان سمنان به 3/3 کیلوگرم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان سمنان به 3/3 کیلوگرم خبر داد.

افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان سمنان به 3/3 کیلوگرم

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سیدمجید موسوی پیش از ظهر امروز در حاشیه برداشت ماهی قزل‏آلا از استخر دومنظوره در منطقه عطاری سمنان، با اشاره به سرانه مصرف حدود 9 کیلوگرم آبزیان در کشور گفت: با عنایت به جایگاه ماهی در سبد غذایی و ارزش آن، فرهنگ‏سازی مناسبی باید برای ترویج استفاده از این منبع غذایی سرشار از مواد مغذی که به عنوان غذای سلامتی یاد می‏شود، در سبد خانوار مردم استان انجام شود.

وی درباره استفاده بهینه از استخرهای ذخیره آب کشاورزی در استان سمنان اظهار داشت: پرورش ماهی در این استخرها یکی از راهکارهای مناسب برای استفاده بهینه از منابع آبی موجود است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: این اقدام همراه با ایجاد اشتغال و کمک به اقتصاد خانوار کشاورز بوده و موجب غنی شدن آب کشاورزی و تأثیر مضاعف بر افزایش محصولات زراعی و باغی خواهد شد.

موسوی بیان داشت: میزان تولید محصولات تحت شرب آب این استخرها در مقایسه با شرایط زمین‏های مشابه که با کودهای شیمیایی تقویت می‏شود، حدود 20 درصد افزایش عملکرد را نشان می‏دهد.

وی بیان کرد: برای استفاده بهینه از استخرهای ذخیره آب احداث شده بر اساس تفاهم‏نامه‏ای بین مدیریت شیلات و آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، 453 استخر با قابلیت آبزی‏پروری در استان سمنان احداث شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: این استخرها ظرفیت تولید 450 تن ماهی را دارد و تاکنون به 100 باب از این استخرها در قالب تفاهم‏نامه ماهی داده شده است.

موسوی میزان تولید آبزیان در استان سمنان در سال گذشته را 740 تن اعلام کرد و افزود: برآورد می‏شود در سال جاری این رقم با افزایش 20 درصدی به حدود 850 تن برسد.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول