اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دریابانی قشم خبر داد

کسب رتبه نخست کشف قاچاق سوخت توسط دریابانی قشم

فرمانده دریابانی قشم از کسب رتبه نخست کشف قاچاق سوخت توسط این نیرو در هرمزگان در سطح کشور خبر داد.

کسب رتبه نخست کشف قاچاق سوخت توسط دریابانی قشم

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، عبدالله لشکری شب پنجشنبه در حاشیه مراسمی مرتبط با هفته ناجا اظهار داشت: داشتن مرزهای مطمئن از مولفه‌های قدرت هر کشور به شمار می‌آید و تاثیرات مستقیم گسترده مرزهای هر کشور بر، استقلال، تمامیت ارضی، حاکمیت ملی، امنیت ملی، امنیت داخلی، اوضاع اقتصادی و فرهنگی بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه وجود نیروی نظامی کشور‌ها اهمیت ویژه مرزها را آشکارتر می‌سازد، اضافه کرد: ریشه بخش عمده‌ای از مشکلات که در داخل کشور، بروز می‌کند را می‌توان در مرزها یافت، زیرا ورود و خروج اشخاص و قاچاق باعث اختلال در سیستم اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و بهداشتی می‌شود.

فرمانده دریابانی قشم اضافه کرد: اگر کنترل مطلوبی در مرزها انجام شود، نه تنها امنیت در مرزها بلکه در داخل کشور هم تامین خواهد شد. 

وی تصریح کرد: در سال گذشته و سال جاری مرزبانی و دریابانی قشم با تمامی توان در مقابله با پدیده شوم قاچاق قد علم کرده به طوری که با مبارزه با قاچاق سوخت توانست سال گذشته در کشور رتبه نخست را کسب کند.

لشکری بیان داشت: میزان و حجم کشفیات سوخت در شش ماهه سال جاری قریب به کل سال گذشته، است. با کنترل‌های مرزی نیز کشفیات مشروبات الکل در حد قابل توجهی افزایش یافته است.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: همان طور که می‌دانید پیشگیری بهتر از درمان است و مبارزه آخرین راه و چیزی که از مردم می‌خواهیم احترام به قانون است.

لشکری اظهار داشت: مسئولان جزیره قشم به عنوان بزرگترین و زیباترین جزیره خلیج فارس از پتانسیل ویژه جزیره استفاده کنند و با ایجاد توسعه در حوزه صنعت شیلات و توسعه صنایع آبزی و صنایع شیلاتی و دریایی، توسعه تجارت دریایی، از بروز و توسعه پدیده قاچاق جلوگیری کنند چراکه افت و خیز قاچاق رابطه‌ای مستقیم با وضعیت معیشت مرزنشینان دارد.

فرمانده دریابانی قشم اظهار امیدواری کرد: در دولت تدبیر و امید، جزیره قشم امن‌ترین، زیباترین و مفرح‌ترین جزیره برای مرزنشینان در منطقه لقب گیرد.

انتهای پیام/88001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول