اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل موسسه استاندارد گیلان:

آیین‌نامه معطرسازی چای تدوین شد

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان گفت: آیین‌نامه نحوه معطرسازی چای در کشور تدوین شد.

آیین‌نامه معطرسازی چای تدوین شد

محمدعلی یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تاکید بر استانداردسازی اسانس در چای اظهار داشت: تولید چای اسانس‌دار در داخل از قاچاق چای به کشور جلوگیری می‌کند.

وی از تدوین آیین‌نامه نحوه معطرسازی چای در کشور خبر داد و افزود: دستگاه‌های مربوطه پذیرفتند که برای چای اسانس‌دار پروانه ساخت صادر کنند.

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان استانداردسازی چای را به عهده موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان دانست و عنوان کرد: پارک علم و فناوری و معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با موسسه مذکور همکاری می‌کنند.

یوسفی با بیان این‌که 2 اسانس نیمه طبیعی مبنای معطرسازی چای است، تصریح کرد: اسانس‌های مورد استفاده در چای باید به تایید وزارت بهداشت برسد.

وی استفاده از اسانس در چای را سبب افزایش مصرف این محصول در جامعه خواند و یادآور شد: ماندگاری چای تا فاصله زمانی سه سال موجب اسانس‌پذیری بیشتر این محصول می‌شود.

این مسئول با تاکید بر این‌که پذیرش تدوین استاندارد توسط تولیدکنندگان و دستگاه‌های اجرایی الزام محسوب می‌شود، تصریح کرد: استانداردسازی در صنعت، کشاورزی و محیط زیست حائز اهمیت است.

یوسفی در ادامه به برگزاری نمایشگاه کالای استاندارد در گیلان اشاره کرد و گفت: نمایشگاه مذکور به مناسبت 21 مهرماه روز جهانی استاندارد از 18 تا 22 ماه جاری در محل نمایشگاه فرش گیلان در حال برگزاری است.

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان مراسم اختتامیه نمایشگاه استاندارد گیلان را 21 ماه جاری اعلام کرد و افزود: 22 واحد نمونه استان در مراسم مذکور تقدیر می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که 2 واحد تولیدی گیلان امسال نمونه کشوری معرفی شدند، خاطرنشان کرد: مجتمع فولاد گیلان به دلیل تولید ورق سرد و شرکت پارس خزر واحدهای استاندارد نمونه کشوری شناخته شدند.

یوسفی، شرکت فرآورده‌های لبنی پگاه گیلان را به دلیل کنترل کیفی برتر کشوری اعلام کرد.

انتهای پیام/84001/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول