اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بحران استانداری بوشهر خبر داد

برگزاری 28 ویژه برنامه در هفته ایمنی در برابر زلزله در بوشهر

مدیرکل بحران استانداری بوشهر گفت: به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی از 20 تا 26 مهرماه، 28 ویژه برنامه مختلف در استان بوشهر برگزار می‌شود.

برگزاری 28 ویژه برنامه در هفته ایمنی در برابر زلزله در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، کاظم مرادی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ویژه برنامه‌های هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی امسال با شعار انسجام ملی، نگاه پیشگیرانه و مدیریت جامع مخاطرات از امروز همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر هم آغاز شد.

وی بیان کرد: برنامه‌هایی که در شهرستان‌ها برنامه‌ریزی شده با حضور فرمانداران در شهرهای مختلف با برنامه از قبل تعیین شده برگزار می‌شود.

مدیرکل بحران استانداری بوشهر با اشاره به نقش آموزش در کاهش بلایای طبیعی بیان کرد: توجه به آموزش همگانی پیشگیری از خطرات ناشی از حوادث طبیعی از برنامه‌های مهم این هفته است که با هماهنگی و مشارکت اداره کل بحران استانداری، هلال‌احمر و صدا و سیما برگزار می‌شود.

مرادی اضافه کرد: ارسال پیامک، زیرنویس‌های تلویزیونی با محوریت کاهش بلایای طبیعی، برگزاری میزگرد تلویزیونی و رادیویی بخشی از برنامه‌هاست.

وی با اشاره به مانورهایی که در هفته ایمنی در برابر زلزله برگزار می‌شود، تصریح کرد: مانور امداد و نجات با محوریت زلزله در بافت قدیم بوشهر، امداد و نجات دریایی امروز برگزار می‌شود، ضمن اینکه مانورهای پاکسازی دریا از مواد نفتی، تخلیه اضطراری ساختمان‌های دولتی، مانور امنیت و آرامش و نجات دریایی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل بحران استانداری بوشهر با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای برگزاری ویژه برنامه‌های هفته ایمنی در برابر زلزله خاطرنشان کرد: اجرای زنگ ایمنی در مدارس، دیدار با خانواده معزز شهدا و جانبازان، برپایی نمایشگاه تخصصی امداد و نجات، مانورهای مشترک دستگاه‌های اجرایی از دیگر برنامه‌های هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی است.

مرادی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، ارائه آموزش‌های همگانی امداد و کمک‌های اولیه از طریق رسانه‌های عمومی، بنر و ... نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی بیان کرد: در این هفته فراخوانی تیم‌های ارزیاب، واکنش سریع، عملیات، رژه آمبولانس‌ها و برگزاری مانور شهری نیز انجام می‌شود.

مرادی دوره آموزش تربیت مدرس کاهش مخاطرات هسته‌ای را از دیگر برنامه‌های هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی عنوان کرد.

انتهای پیام/66006/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول