اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

نخستین دانشنامه جامع موضوعی و الفبایی امام باقر(ع) رونمایی شد

همزمان با سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام، نخستین دانشنامه آنلاین موضوعی و الفبایی آن امام همام منتشر و طی مراسمی رونمایی شد.

نخستین دانشنامه جامع موضوعی و الفبایی امام باقر(ع) رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، صبح امروز و همزمان با سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر (ع)، نخستین دانشنامه آنلاین موضوعی و الفبایی آن امام همام منتشر و طی مراسمی در فرهنگسرای ولاء رونمایی شد.

این دانشنامه که به همت پایگاه جامع عاشورا تولید شده حاوی بیش از 700 واژگان و محتوای مرتبط با حضرت امام محمد باقر (ع) در قالب 12 نمایه اصلی است.

«سخنان و احادیث»، «پندها و حکمت‌ها»، «پرسش‌ها و پاسخ‌ها»، «فضائل و مناقب»، «داستان‌ها و روایات»، «اعجاز و کرامات»، «اصحاب و شاگردان»، «همسر و فرزندان» و «وصیت‌ها» نمایه‌های اصلی این دانشنامه آنلاین را تشکیل می‌دهند.

 

همچنین بررسی «زندگی سیاسی»، «زندگی علمی» و «زندگی اجتماعی» امام باقر (ع) بخش‌های دیگر این دانشنامه را تشکیل می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد این دانشنامه، ترکیب دسترسی موضوعی و الفبایی آن به‌طور همزمان است. این ویژگی باعث می‌شود تا افراد بتوانند کلیه محتوای مرتبط با آن امام را هم به‌صورت تفکیک موضوعی و هم بصورت الفبایی، توأماً مشاهده کنند.

تفکیک و دسترسی مستقیم و نمایش واژگان تصادفی در انتهای هر مطلب، از دیگر شاخصه‌های این دانشنامه آنلاین میباشد.

این گزارش حاکی است، علاقمندان برای دسترسی به این دانشنامه میتوانند به پایگاه جامع عاشورا به نشانی اینترنتی http://www.ashoora.ir مراجعه کنند.

لینک دسترسی مستقیم به این دانشنامه نیز به شرح زیر است:

http://www.ashoora.ir/دانشنامه-امام-باقر-ع.html

 

گفتنی است، پیش از این نیز در راستای تکمیل دانشنامه‌های جامع الفبایی و موضوعی در پایگاه جامع عاشورا بمنظور ایجاد نخستین سامانه جدول‌ساز آنلاین اسلامی، دانشنامه‌های عاشورا و امام حسین (ع) (در بیش از 3500 واژه و اصطلاح)، دانشنامه امام علی (ع) (در بیش از 2800 واژه و اصطلاح)، دانشنامه مهدویت و امام زمان (ع) (در بیش از 2000 واژه و اصطلاح)، دانشنامه جامع دفاع مقدس (در بیش از 50000 واژه و اصطلاح) و دانشنامه امام حسن مجتبی (ع) (در بیش از 1000 واژه و اصطلاح)، دانشنامه امام صادق (ع) (در بیش از 2300 واژه و اصطلاح) و دانشنامه امام جواد (ع) (در بیش از 700 واژه و اصطلاح) در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/2462/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول