اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف:

آلودگی شدید هوا و انتشار ریزگردها اهالی خواف را تهدید می‌کند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت: بحران‌های محیط زیستی به وجود آمده در منطقۀ خواف بخصوص آلودگی شدید هوا و انتشار ریزگردهای حاصل از فعالیت‌های صنعتی و معدنی این شهرستان را تهدید می‌کند.

آلودگی شدید هوا و انتشار ریزگردها اهالی خواف را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از خواف، عباس طاهریان ظهر امروز در کارگاه آموزشی که به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در سالن شهید مدرس این شهرستان برگزار شد؛ ضمن اشاره به اینکه از 40 گونه حادثه شناخته شده جهان، متاسفانه 31 نوع آن در ایران مشاهده شده و حوادثی را رقم زده بیان داشت: البته حوادث فقط بلایای آسمانی و زمینی نیست که ساکنان کره خاکی را تهدید می‌کند بلکه انسان‌ها نیز گاهی ایجاد تخریب و بحران می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف در ادامه به بحران‌های زیست محیطی به وجود آمده در منطقۀ خواف بخصوص آلودگی شدید هوا و انتشار ریزگردهای حاصل از فعالیت‌های صنعتی و معدنی اشاره و تصریح کرد: "برداشت" باید براساس ظرفیت قابل تحمل محیط زیست صورت پذیرد.

وی در ادامه افزود: راهبردهای بلند مدت توسعه محیط زیست و منابع طبیعی از منظر آمایش سرزمین؛ مصوب شده و در صورت رعایت اصولی مفاد پیش‌بینی شده در آن و البته با تعامل بین بخشی با صاحبان صنایع و معادن و بهره‌برداران محیط زیست و منابع طبیعی راه پیشگیری را پیموده‌ایم.

طاهریان با اشاره به حفظ اکوسیستم جانوری منطقه و اهمیت آن گفت: نظر به فرارسیدن فصل مهاجرت پرندگان به ویژه گونه ارزشمند هوبره، اطلاع‌رسانی و تفهیم مسائل محیط زیستی به ساکنان روستاها توسط اعضای شوراهای روستاها صورت پذیرفته است.

وی ضمن اعلام هشدارهای لازم در خصوص قاچاق و احتمال انقراض برخی گونه‌ها، برای برپایی کلاس‌های آموزشی به منظور تنویر افکار عمومی روستاهای داوطلب اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/2202/ط10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول