اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور عمرانی استاندار فارس خبر داد

اجرای مانور مقابله با حوادث طبیعی در استان فارس

مدیر امور عمرانی استاندار فارس گفت: در هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی به منظور آمادگی و افزایش توان دستگاه‌هایی که در مقابله با حوادث طبیعی نقش و حضور فعال دارند، مانور کاهش بلایای طبیعی در سطح استان برگزار می‌شود.

اجرای مانور مقابله با حوادث طبیعی در استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محسن اردکانی بعدازظهر امروز در همایش زلزله، ایمنی و راهکار مقابله با آن اظهار کرد: بعد از پیشگیری، آموزش یکی از ارکان مهم و اساسی برای کاهش تلفات ناشی از هر گونه حوادث بوده که رعایت آن توسط کارشناسان و مسئولان ستاد بحران در استان فارس ضروری است. 

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی، تهیه و تدوین طرح مدیریت جامع بحران از سوی دستگاه‌ها و متولیان امر الزامی است، افزود: در این طرح که مقدمه تدوین آن از یکسال پیش با اختصاص بودجه آغاز شد، تمام مسائل مورد نیاز شامل آموزش، تجهیزات، نقشه و دیگر امکانات دیده شده است.

این مسئول گفت: وقوع زلزله علاوه بر تلفات جانی، مشکلات روحی و روانی فراوانی را برای کسانی که فرزندان و یا اعضای خانواده خود را از دست می‌دهند، دارد.

معاون امور عمرانی استاندار فارس خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته اختصاص 12.5 میلیون تومان وام چهار درصد به روستاییان برای مقاوم‌سازی خانه‌های خود در برابر زلزله تا قدرت شش دهم ریشتر از جمله اقدام‌های انجام شده از سوی استانداری بوده است.

اردکانی تصریح کرد: آموزش مقابله با حوادث و بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل و آتش‌سوزی یکی دیگر از برنامه‌های در دست اجرای اداره کل مدیریت حوادث این استان است.

وی گفت: در هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی به منظور آمادگی و افزایش توان دستگاه‌هایی که در مقابله با حوادث طبیعی نقش و حضور فعال دارند، مانور کاهش بلایای طبیعی در سطح این استان و شهرهای حادثه‌خیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2448/ز20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول