اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری فارس:

تاسیس وزارتخانه زلزله در کشور ضروری است

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری فارس گفت: برای مقابله با هرگونه بلایای طبیعی که منجر به خسارت‌های جانی و مالی برای انسان‌ها می‌شود، راه‌اندازی ستاد بحرانی مستقل و کارآمد، یا وزارتخانه زلزله در کشور ضروری است.

تاسیس وزارتخانه زلزله در کشور ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رحیم آزادی بعد از ظهر امروز در دومین روز از هفته ایمنی و بلایای طبیعی در جمع دهیاران در سخنانی اظهار داشت: از 21 میلیون و 446 هزار و 782 نفر جمعیت روستایی کشور، یک‌میلیون و 475 هزار و 350 نفر در استان فارس ساکن هستند و با احتساب این میزان 6.9 جمعیت کشور و 31.9 جمعیت استان فارس را تشکیل می‌دهند، که  نیاز به توجه جدی در برابر حوادث و بلایای طبیعی دارند.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی جزو 10 کشور حادثه‌خیز دنیا است، افزود: از 40 نوع حادثه و بلایای طبیعی در جهان 30 نوع آنها در ایران به وقوع می‌پیوندد که نیاز به بازنگری به ویژه تقویت و بالا بردن سطح آموزش دهیاران در برابر حوادث و بلایای طبیعی دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری فارس خاطرنشان کرد: هرساله دو نوع حادثه و بلایای طبیعی هوایی و زمینی شامل، طوفان، بهمن، سونامی، سیل و سرما و گرمازدگی شدید، در دنیا روی می‌دهد که منجر به خسارات جانی و مالی فراوانی می‌شود.

آزادی تصریح کرد: بر اساس آمار، در 40 سال اخیر، شاهد کشته شدن 4 میلیون نفر و وارد شدن خسارت‌های مالی به  3 میلیارد و 20 میلیون انسان در سراسر دنیا بوده‌ایم.

وی بیان داشت: مقاوم‌سازی منازل روستائی، آمادگی  اقشار جامعه به ویژه روستائیان پیش از وقوع حوادث و بلایای طبیعی، تشکیل ستاد بحران و آموزش ضروری است.

انتهای پیام/2448/س40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول