اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی:

مدیریت واحد شهری، فعلا امکان‌پذیر نیست

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این که مدیریت واحد شهری، فعلا امکان‌پذیر نیست، گفت: هنوز هم برخی از شهرداری‌های ما نیازمند کمک‌های ویژه دولت هستند، بنابراین نمی‌توانند هزینه خدمات دستگاه‌های اجرایی را هم متقبل شوند.

مدیریت واحد شهری، فعلا امکان‌پذیر نیست

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمد اشرف‌نیا در همایش رؤسای شوراهای اسلامی شهر استان با بیان این که ارائه خدمات شهری تنها بخشی از وظایف شورا و شهرداری است، اظهار کرد: شوراهای شهر و شهرداری‌ها در جایگاه مدیریت کلان هستند و آینده‌نگری برای توسعه شهر، مسائل فرهنگی و اجتماعی و همه امور زندگی مردم در حیطه وظایف آنها به شمار می‌رود.

وی با اشاره به این که شوراها، امانتدار مردم هستند، تاکید کرد: هدف شوراها، رسیدن به شهر سالم است و قوانین و مقررات شهری باید در این راستا تنظیم شود.

اشرف‌نیا خاطر نشان کرد: شهر سالم، شهری است که شهروندان آن در آرامش بوده و از خدمات شهری رضایت داشته باشند و هر شورایی که به این هدف دست یابد موفق است؛ البته رضایت مردم باید در میدان عمل سنجیده شود نه در جلسات خصوصی.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که خدمات شهرداری‌ها نباید به مرکز شهر محدود شود، افزود: شهرداری و شورای شهر سازمانی است که می‌تواند از همه ظرفیت‌های شهر برای حل مشکلات مردم استفاده کند و در همه مسایل وارد شود.

وی با تاکید بر توجه بیشتر شوراها به موضوع اقتصاد شهری، اظهار داشت: شهرداری‌ها با درآمد خود مردم اداره می‌شوند، لذا افزایش درآمد مردم و بالا بردن توان زندگی و فعالیت‌های شهری باید در اولویت برنامه‌های شهرداری‌ها قرار گیرد.

اشرف‌نیا در ادامه با اشاره به بحث مدیریت واحد شهری و سپردن کلیه خدمات دستگاه‌های اجرایی به شهرداری‌ها، خاطر نشان کرد: این موضوع مستلزم فراهم شدن ساختار و قدرت اجرایی در شهرداری‌هاست، در حالی که هنوز این امکان مهیا نیست.

وی با بیان این که مدیریت واحد شهری، فعلا امکان‌پذیر نیست، افزود: هنوز هم برخی از شهرداری‌های ما نیازمند کمک‌های ویژه دولت هستند، بنابراین نمی‌توانند هزینه خدمات دستگاه‌های اجرایی را هم متقبل شوند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر پرهیز از مسایل شخصی و روابط دوستانه در انتخاب شهرداران گفت: فردی که خودش درخواست شهردار شدن دارد، هیچ ارزشی ندارد؛ بلکه باید کار را به افراد باتقوا، باتجربه و متخصص و کسانی که در اندیشه خدمت‌گزاری هستند سپرد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی شهری باید مبتنی بر تجربه و کار کارشناسی باشد و خوشبختانه شوراهای شهری استان از این ویژگی برخوردار هستند و باید در مراقبت از آن کوشا باشند.

در این همایش که با حضور رییس منطقه 5 سازمان بازرسی کشور‌ تشکیل شد، مسایل و مشکلات مختلف شوراهای شهر و شهرداری‌های استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/60002/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول