اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد خوزستان خبر داد

توقیف 217 قلم کالای بی‌کیفیت از سطح بازار خوزستان

مدیرکل استاندارد خوزستان از توقیف 217 قلم کالای بی‌کیفیت از سطح بازار استان خبر داد.

توقیف 217 قلم کالای بی‌کیفیت از سطح بازار خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رضا دهدشتی‌زاده صبح امروز در جلسه داخلی اداره کل استاندارد استان که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد اظهار کرد: این اداره کل به عنوان متولی تعیین کیفیت کالا اهتمام جدی را در راستای استانداردسازی محصولات واحدهای تولیدی سرلوحه کار خود دارد.

وی افزود: بر همین اساس و در راستای طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاها) در سطح استان خوزستان کارشناسان این اداره کل اقدام به کنترل دقیق بازار و جلوگیری از عرضه محصولات غیراستاندارد توسط مراکز عرضه کرده‌اند.

مدیرکل استاندارد خوزستان تصریح کرد: کارشناسان این اداره کل در شش ماهه نخست سال جاری یک هزار و 657 واحد صنفی را مورد بازدید و بازرسی قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد 883 نمونه بصورت تصادفی از واحدهای صنفی در زمینه‌های مختلف از جمله: غذایی، کشاورزی، بهداشتی، مصالح ساختمانی، لوازم صوتی و تصویری، لوازم الکتریکی و ... اخذ و به‌منظور بررسی میزان انطباق کالاهای مذکور با استانداردهای ملی مربوطه برای انجام آزمون به آزمایشگاه‌های اداره کل و یا آزمایشگاه‌های مورد تائید صلاحیت این اداره کل ارجاع شده‌اند.

مدیرکل استاندارد خوزستان خاطر نشان کرد: همچنین در همین راستا به 161 واحد صنفی به علت عرضه کالای بی‌کیفیت و بدون نشان استاندارد ملی ایران تذکر و اخطار داده شده تا از عرضه، فروش و انبار نمودن محصولات غیراستاندارد مشمول طرح جامع استاندارد خودداری کنند که این امر به مرجوع شدن 161 کالا منجر شده است.

وی تصریح کرد: در این مدت 217 کالای مشمول استاندارد اجباری فاقد نشان استاندارد ملی شناسایی و توقیف شده و 98 واحد صنفی نیز به دلیل فروش اجناس غیراستاندارد به واحد حقوقی این اداره کل به‌منظور سیر سایر اقدامات قانونی معرفی شده‌اند.

دهدشتی‌زاده در پایان از شهروندان خواست هنگام خرید هرگونه کالا به نشان استاندارد آن توجه کرده و با خیالی آسوده نسبت به تهیه و مصرف کالا با نشان استاندارد اقدام کنند و در صورت مشاهده هر گونه کالای فاقد نشان استاندارد و یا با کیفیت پائین‌تر از حد انتظار مراتب را برای بررسی موضوع با تلفن 1517، سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان در میان بگذارند.

انتهای پیام/72001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول