به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران بهنقل از روابط عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، حجتالاسلام حسین علیاکبری در حاشیه برگزاری دومین دوره آموزشی مدیران تعلیم و تربیت استانها در ارتباط با چگونگی ارزیابی روند فعالیت حلقههای صالحین در استانها گفت: استانها با وجود بودجهای که برای آنها در نظر گرفته شده است، جدیدالتاسیس بودن و با در نظر گرفتن تفاوتهای بسیاری که بین شرح وظایفی آنها و سایر بخشهای سازمان وجود دارد بسیار خوب فعالیت کردهاند. گزارشها نشان میدهد آنها در مدت زمان کوتاهی پیشرفت قابل توجهی داشتهاند.
علیاکبری ضمن تاکید بر لزوم تغییر روند فعالیت استانها از آموزشی به تربیتی ادامه داد: کیفیتی که هماکنون در فعالیت استانها دیده میشود، کیفیت آموزشی است. این مسئله باید در امر تربیت دیده شود. اگر قرار بود ملاک آموزشی بودن حلقهها باشد، استانها بسیار خوب عمل کردهاند و بدون شک با وجود حضور نیروهای فرهیخته در استانها چندان مشکلی نیز نخواهند داشت. اما زمانی که بحث کیفیسازی در امور تربیتی مطرح میشود، از آنجایی که نیروی تحصیلکرده لازم در این رابطه تعداد محدودی دارد و همچنین انتقال مفاهیم تربیتی به مخاطب نیز هزینههای بیشتری را در بر خواهد داشت، استانها در این مورد تا حدودی با ایجاد خلل در روند فعالیتهایشان مواجه خواهند شد.
استاد شجره طیبه صالحین معتقد است: فعالیت تربیتی نیازمند یک روند مداوم است. تربیت صفت روح است. در واقع تربیت تا حدودی در حافظه موقت افراد کارهایی انجام میدهد و بعد از تداوم این روند به حافظه قطعی منتقل شده و در واقع تشکیل صفت روح را میدهد.
استاد شجره طیبه صالحین در تصریح چگونگی تغییر روند از آموزشی به تربیتی و راهکارهایی که در این ارتباط میتواند راهنمای مسیر استانها باشد، گفت: روند تربیتی که در کلاسهای برگزار شده در این دوره آموزش داده شد، جدا از بحث آموزش نیست؛ بلکه قدمی فراتر از آموزش است. آموزش همانطور که در جلسات دوره مطرح شد، جزء جداییناپذیر از تربیت است. اما باید این مسئله را نیز در نظر گرفت که تربیت بعد از آموزش، اهداف دیگری را نیز مدنظر قرار میدهد. تربیت بعد از آموزش صفات روحی را از طریق انتقال آنها به حافظه دائمی فرد، نهادینه میکند.
انتهای پیام/2462/س/ف4004