اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله کعبی:

مذاکرات ژنو باید سمت و سوی قانونی داشته باشد

عضو جامعه مدرسین گفت: مذاکرات ژنو که بر سر مسئله هسته‌ای ایران صورت می‌گیرد باید به دور از سیاست و بر اساس قانون مطرح شود.

مذاکرات ژنو باید سمت و سوی قانونی داشته باشد

آیت‌الله عباس کعبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای بیان داشت: این مذاکرات، به معنی عقب‌نشینی نیست بلکه به معنی استیفای حقوق هسته‌ای ملت ایران است.

وی افزود: این مذاکرات نمایش دیپلماسی دولت یازدهم در منطقه است و غرب باید از این فرصت برای به دست آوردن اعتماد ملت ایران استفاده کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه ایران بارها حسن نیت خود را به جهان نشان داده است، تصریح کرد: گروه 1+5 باید اعتماد ملت ایران را جلب کند.

وی مذاکرات را یک آزمون جدی دانست و بیان داشت: غربی‌ها اگر خواهان روابط با ایران هستند باید از این آزمون سر بلند بیرون بیایند.

کعبی اضافه کرد: دولت یازدهم آمادگی دارد با روش دیپلماسی و به کار گرفتن ابزارهای دیپلماتیک گفت‌و‌گوی سازنده و اثرگذاری داشته باشد.

وی مذاکرات را فرصتی مناسب برای رسیدن به نتیجه مطلوب عنوان کرد و گفت: این مذاکرات کاملا کارشناسی شده است و معنای آن کوتاه آمدن از حق ملت نیست.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم ادامه داد: باید در این مذاکرات فرایند حقوقی پرونده هسته‌ای ایران بر اساس قواعد MPT قرار بگیرد.

به گفته وی این مسئله باید به صورت قانونی حل شود و اگر قرار باشد غربی‌ها گامی فراتر از قانون برداشته و مسئله را سیاسی جلوه دهند و با استفاده از دریچه زور به میدان بیایند، نشان می‌دهد هیچ حسن نیتی در کار نیست و همچون گذشته خصمانه رفتار می‌کنند.

انتهای پیام/78005/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول