اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج خبر داد

ایجاد مرکز کردستان‌شناسی/ افزایش سرانه پژوهش الزامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج از ایجاد مرکز کردستان‌شناسی خبر داد و افزود: در حال اخذ مجوزهای لازم برای این کار هستیم.

ایجاد مرکز کردستان‌شناسی/ افزایش سرانه پژوهش الزامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدقربان کیانی ظهر امروز در نشست توجیهی دانشجویان جدیدالوورد سال تحصیلی جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج گفت: در راستای تولید علم و فناوری باید کوشا باشیم.

وی با اشاره به اهداف مطروحه در سندهای بالا دستی به منظور رساندن ایران به رتبه نخست علمی منطقه در سال 1404 تصریح کرد: دانشگاه آزاد می‌تواند سهم عمده‌ای در پیشرفت و دستیابی به این جایگاه داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج یکی از راه‌های رسیدن به این جایگاه را تولید علم و فناوری عنوان کرد و گفت: دانشگاه در این زمینه گا‌م‌های مثبت و رو به جلویی برداشته است.

کیانی با تأکید بر وجود ظرفیت‌های فراوان در این دانشگاه، بهره‌مندی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان و کارکنان دانشگاه به عنوان 3 ضلع مثلث توانمندی در دانشگاه آزاد یاد کرد.

وی با اشاره به وجود 400 مقاله در زمینه‌های آی‌اس‌آی و آی‌اس‌سی این موضوع را نشان‌دهنده جایگاه بالای دانشگاه در عرصه علمی و پژوهشی عنوان کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با اشاره به اینکه بودجه پژوهشی دانشگاه در سال گذشته به صورت 100 درصدی جذب شده است گفت: معتقدیم سرانه پژوهشی 6 هزار تومان برای هر دانشجو کم است.

کیانی با بیان اینکه ما در این زمینه کم نگذاشته‌ایم تصریح کرد: توانایی جذب اعتبار بیشتری را داریم و در این زمینه به طور قطع عمل خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه کارهای تخصصی نیازمند هزینه‌های بیشتر از این است گفت: به دنبال افزایش سرانه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج افزود: کسب رتبه دوم کشور در زمینه مسائل پژوهشی توسط منطقه ما نشان از ظرفیت‌های فراوان در این زمینه است.

کیانی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه باید در آینده نزدیک زبان فارسی به عنوان زبان مرجع برای علم و فرهنگ باشد گفت: این قضیه در شرایطی محقق خواهد شد که بتوانیم تولید علم کرده و آن را تبدیل به فناوری کنیم.

وی با بیان اینکه باید از فضای موجود در دانشگاه استفاده شود و از فرصت‌سوزی پیشگیری شود از ایجاد مرکز کردستان‌شناسی خبر داد و افزود: در حال اخذ مجوزهای لازم برای این کار هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در خصوص برگزاری همایش‌ها توسط این دانشگاه اظهار کرد: 6 همایش را در دستور کار داریم که 2 مورد از آن‌ها بین‌المللی و مابقی ملی هستند.

کیانی با اشاره به دستاوردهای بالای دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های مختلف اظهار کرد: در این خصوص از بسیاری واحدهای دیگر کشور در زمینه تولیدات علمی جلوتر هستیم.

وی با اشاره به اینکه نیمی از اساتید هیئت علمی کردستان از دانشگاه آزاد هستند گفت: این موضوع در حالی است که دانشجویان این دانشگاه در حدود یک سوم کل دانشجویان استان را تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم زمینه بهره‌مندی استان کردستان از فضایی دانشگاهی و رسیدن به درجات بالا فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول