اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر:

صدا و سیما به تجمل‌گرایی و اسراف دامن می‌زند

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: ساده‌زیستی از مولفه‌های مهم انقلاب بود اما امروز ما با تجمل‌گرایی و اسراف ناخودآگاه تهاجم فرهنگی غرب را تقویت می‌کنیم و صدا و سیما با پخش برخی برنامه‌ها به این امر دامن می‌زند.

صدا و سیما به تجمل‌گرایی و اسراف دامن می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسن پرآور ظهر امروز در همایش سبک زندگی اسلامی در بوشهر اظهار داشت: همانگونه که مردم و مسئولان با حضوری مقتدرانه و آگاهانه در صحنه، حماسه سیاسی بزرگی را در راستای تحقق شعار حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی رقم زدند، بار دیگر می‌توانند حماسه‌ای بزرگ در تحقق سبک زندگی اسلامی خلق کنند.

پرآور ادامه داد: توجه به ارزش‌های اسلامی و ساده‌زیستی از مولفه‌های مهم انقلاب اسلامی بود اما امروز ما با تجمل‌گرایی و اسراف ناخودآگاه به تهاجم فرهنگی غرب کمک کرده و آن را تقویت می‌کنیم و صدا و سیما به عنوان رسانه‌ای ملی با پخش برخی برنامه‌ها به این امر دامن می‌زند.

وی با اشاره به ترویج الگوهای نامناسب مصرف و سیر صعودی هزینه‌های زندگی اظهار داشت: مسکن و اشتغال امروز به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان و مانعی برای ازدواج تبدیل شده است به طوری که سن ازدواج بالا رفته و این امر در تربیت نسل آینده تاثیر منفی خواهد گذاشت.

پرآور اضافه کرد: افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد چون نمی‌توانند فرهنگ و الگوهای زندگی کنونی را اجرا کنند با مشکلات زیادی در زندگی خود مواجه می‌شوند بنابراین لازم است الگوها و سبک زندگی اسلامی در بین آنان نهادینه شود.

معاون استاندار بوشهر یادآور شد: به تبعیت از الگوهای غربی رفتارهایی در جامعه ترویج یافته که مورد نکوهش است و حضور جوانان در برخی فضاها موجب کاهش شأن آنان شده ضمن اینکه شاهد گرایش روزافزون این قشر به مواد افیونی هستیم.

پرآور بیان کرد: در بحث مسائل اجتماعی دغدغه‌هایی در فرهنگ شهرنشینی داریم که اگر به آنان نپردازیم موجب بروز مشکلات اجتماعی و به دنبال آن مشکلات سیاسی خواهد شد و تجمیع آنها نیز مشکل امنیتی و بحران ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر آموزش و نهادینه‌سازی فرهنگ سبک زندگی اسلامی در بین کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: از آنجا که کمیته امداد امام خمینی (ره) مخاطبان زیادی دارد و این مخاطبان از دهک‌های پایین جامعه هستند کارکنان این نهاد باید بتوانند الگوهای اسلامی و سبک زندگی مطابق با این ارزش‌ها را به این قشر منتقل کنند.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول