اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان خواستار شد

ارتقای شاخص‌های فرهنگی با افزایش سرانه مطالعه در کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ مطالعه، خواستار ارتقای شاخص‌های فرهنگی با افزایش سرانه مطالعه در استان شد.

ارتقای شاخص‌های فرهنگی با افزایش سرانه مطالعه در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل احمدی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی که از 24 آبان‌ماه آغاز می‌شود، گفت: متولیان باید با برنامه‌ریزی مناسب این ضرورت را به جامعه منتقل کنند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی تنها وظیفه یک نهاد خاص نیست، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی مختلف باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه که به نفع جامعه و کشور است تلاش کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به نقش مهم نهادهای غیردولتی و بخش خصوصی در ترویج فرهنگ مطالعه تصریح کرد: کتابخوانی از نیازهای ضروری هر جامعه‌ای است و همگان باید وظیفه خود بدانند که به ترویج این فرهنگ کمک کنند.

احمدی با بیان اینکه وضعیت موجود کتابخوانی شایسته استان فرهنگی کردستان نیست، افزود: همه باید تلاش کنیم که استان را از نظر شاخص‌های فرهنگی به یک وضعیت مطلوب و شایسته برسانیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی گفت: این اداره ‌کل با تاکید بر ضرورت ترویج نهضت مطالعه مفید برنامه‌های مختلفی را برای اجرا پیش‌بینی شده است.

احمدی عنوان کرد: جلب توجه عمومی به کتاب و کتابخوانی با همکاری دستگاه‌های دولتی و نهادهای مردمی و حمایت رسانه‌ها از محورهای اجرای برنامه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از تریبون نماز جمعه به منظور ترویج فرهنگ مطالعه، دعوت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر و روستا برای حضور در کتابخانه‌های عمومی و برگزاری جلسات با مسئولان از جمله برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان ادامه داد: در برنامه‌های هفته کتاب سعی می‌شود که از همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش، کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، بسیج و مراکز آموزش عالی استفاده شود.

احمدی در پایان با تاکید بر لزوم توجه ویژه رسانه‌ها به ترویج فرهنگ مطالعه خاطرنشان کرد: رسانه‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل در هدایت افکار عمومی به شمار می‌روند که باید از این ظرفیت مهم به منظور توسعه فرهنگ استان استفاده کنند.

انتهای پیام/79005/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول