اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار میاندوآب اعلام کرد

عدم موازی‌کاری هنگام بروز بلایای طبیعی عامل موثر در مدیریت بحران

فرماندار میاندوآب بر لزوم شرح وظایف اعضای ستاد مدیریت بحران در پیش از وقوع حوادث تأکید کرد و گفت: عدم موازی‌کاری به هنگام بروز بلایای طبیعی از موارد اساسی و مورد توجه است.

عدم موازی‌کاری هنگام بروز بلایای طبیعی عامل موثر در مدیریت بحران

حمید جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هفته ایمنی در برابر بلایای طبیعی و زلزله، فرصت خوبی برای ارزیابی عملکرد سازمان‌های متولی امر در زمینه اقدامات انجام گرفته توسط آنان در کاهش بلایای طبیعی و مخاطرات ناشی از آنها به هنگام بروز حوادث طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه زلزله به عنوان یکی از مهم‌ترین حوادث طبیعی که تلفات انسانی و خسارات مالی متعددی در طول سال‌های گذشته به کشور وارد کرده است، گفت: از آنجا که احتمال بروز این حادثه، با قدرت و ریشترهای مختلف در مناطق مختلف آذربایجان غربی نیز دور از انتظار نیست، اقدامات مقابله‌ای در برابر وقوع آن می‌تواند در کاهش میزان خسارت ناشی از وقوع زلزله به شهرستان مفید واقع شود.

جلالی نوسازی بافت‌های فرسوده و مقاوم‌سازی ساختمان‌های شهری و روستائی میاندوآب را از اقدامات اساسی انجام گرفته در این شهرستان در طول سال جاری عنوان کرد و افزود: به طور جدی تلاش شده است تا ساختمان‌های شهرستان مطابق با آخرین استانداردهای مقررات ملی ساختمان احداث شوند.

وی به اجرای مانورهای زلزله با همکاری و هماهنگی اعضای مدیریت بحران شهرستان اشاره کرد و گفت: با تشکیل جلسات تخصصی، به ویژه در مدارس و روستاهای دورافتاده شهرستان که دارای بافت فرسوده هستند، تلاش شده است

فرماندار میاندوآب به استفاده از امکانات موجود برای تمرین شرح وظایف ادارات شهرستان به هنگام بروز بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: این اقدام به منظور هم‌افزایی و تعامل بیش‌تر برای جلوگیری از موازی‌کاری در زمان وقوع بلایای طبیعی و زلزله و اثربخشی بیش تر اقدامات صورت گرفته انجام شده است.

برای: به منظور هم‌افزایی و تعامل بیش‌تر برای جلوگیری از موازی‌کاری در زمان وقوع بلایای طبیعی و زلزله، از امکانات موجود

جلالی بر ارائه آموزش‌های لازم به نسل جوان و نوجوان در آمادگی جامعه به هنگام بروز بلایای طبیعی تأکید کرد و افزود: ارائه آموزش به این قشر از جامعه  بسیار اثربخش‌ بوده و در انتقال صحیح آموزه‌ها به دیگر افراد جامعه نیز موثر واقع شود.

وی نصب بنر در سطح شهرستان و برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس و مراکز آموزشی و جمعیت شهری را از دیگر اقدامات انجام شده برای ارتقای سطح دانش مردم به هنگام بروز بلایای طبیعی در میاندوآب عنوان کرد و گفت: آموزش‌های لازم در خصوص خودامدادی و دگرامدادی به هنگام بروز بلایای طبیعی نیز به افراد ارائه شده است.

وی هدف از این اقدام را هم‌افزایی و تعامل بیش‌تر برای جلوگیری از موازی‌کاری در زمان وقوع بلایای طبیعی و زلزله در میاندوآب اعلام کرد و افزود: شرح وظایف و مرزبندی آنها می‌تواند از دستپاچگی به هنگام بروز بلایای طبیعی جلوگیری کند.

جلالی بر ضرورت به‌روزرسانی و حفظ آمادگی ادارات و دستگاه‌های عضو مدیریت بحران تأکید کرد و افزود: این دستگاه‌ها همواره از نظر نیروی انسانی آموزش‌دیده و افزایش توان امکانات لجستیکی مورد بازنگری قرار گرفته و به روزآوری می‌شوند.

انتهای پیام/61006 /صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول