اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره استاندار و تحقیقات صنعتی کاشان خبر داد

ارزش 70 میلیون دلاری کالاهای صادراتی کاشان

رئیس اداره استاندار و تحقیقات صنعتی شهرستان کاشان‌، ارزش کالاهای صادراتی این شهرستان به خارج از کشور را حدود 70 میلیون دلار ذکر کرد.

ارزش 70 میلیون دلاری کالاهای صادراتی کاشان

محمدرضا آرین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: طی شش ماهه نخست سال جاری در بین کالاهای صادراتی شهرستان کاشان فرش ماشینی کاشان با 3 میلیون و 800 هزار متر مربع  رتبه نخست کالاهای صادراتی شهرستان کاشان را به خود اختصاص داده است. 

وی افزود: فرش ماشینی کاشان با حضوری فعال و مستمر در بازارهای جهانی موفق شده است بالاترین رتبه صادرات فرش ماشینی در کشور را به نام خود ثبت کند. 

رئیس اداره استاندار و تحقیقات صنعتی کاشان خاطرنشان کرد: شهرستان کاشان با حدود یک‌هزار واحد تولیدی فرش ماشینی و مجهزترین ماشین‌های بافندگی فرش، به عنوان بزرگترین قطب صنعتی فرش ماشینی در کشور است که بالاترین میزان صادرات این شهرستان به فرش ماشینی اختصاص دارد. 

آرین اضافه کرد: علاوه بر صادرات فرش ماشینی کاشان، طی شش ماهه نخست سال جاری 680 هزار متر مربع کاشی گرانیتی و لعابی، 4 هزار و 320 تن سیمان، 12 دستگاه باسکول ثابت همکف، 21 هزار دست انواع لنت ترمز خودرو، 2هزار و900 دستگاه کولر آبی، 560 دستگاه اجاق گاز، 3 هزار و 410 تن میل‌گرد، 5 هزار و 400 تن لوله‌های چدنی‌ آبرسانی، بیش از 425 لیتر انواع نوشابه، گلاب، عرقیات‌ گیاهی، آب‌میوه و آب‌ آشامیدنی، انواع نخ فرش ماشینی، ظروف چینی آکروپال و آجر به خارج از کشور صادر شده است. 

وی، ارزش ریالی کالاهای صادراتی به خارج از کشور را 70  میلیون دلار اعلام کرد و گفت: کالاهای صادراتی مذکور به کشورهای انگلستان، سوئیس، نروژ، اسپانیا، بوسنی، ترکیه، ژاپن، استرالیا، چین، عربستان، امارات، عمان، بحرین، کویت، عراق، پاکستان، افغانستان، قرقیزستان، قزاقستان، ترکمنستان، گرجستان، آذربایجان و کانادا صادر شده است. 

این مسئول در ادامه از صدور نزدیک به 300 پروانه استاندارد توسط اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی کاشان خبر داد و افزود: پروانه استاندارد به منزله ارتقای کیفیت محصولات در حد استاندارد است. 

آرین همچنین، نظارت و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی، بازرسی از مراکز عرضه و فروش کالا و خرید نمونه‌ها در بازار، آزمون و استانداردسازی و کنترل صحت و دقت وسایل سنجش واحدهای صنفی و نازل جایگاه‌های عرضه بنزین و گازوئیل را از دیگر فعالیت‌های اداره استاندار و تحقیقات صنعتی شهرستان کاشان برشمرد. 

وی، نظارت بر اجرای استاندارد کالاها و خدمات را یکی از مهمترین وظایف و مأموریت‌های اداره استاندارد کاشان دانست و گفت: در همین راستا یک‌هزار و 120 مورد نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی شهرستان کاشان طی 6 ماهه نخست سال جاری در هشت آزمایشگاه کنترل کیفیت اداره استاندارد کاشان و آزمایشگاه‌های تحت پوشش، انجام شده است. 

آرین یادآور شد: علاوه بر نظارت بر کیفیت کالا و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی با هدف جلوگیری از عرضه کالاهای بی‌کیفیت و فاقد استاندارد، بر اساس اجرای طرح طاها از مراکز عرضه و فروش و بازار کنترل مصرف کالا بازرسی و بیش از 200 نمونه‌برداری جهت انجام آزمون خریداری شده است. 

وی همچنین از اجرای طرح آزمون و کنترل دقت و صحت وسایل توزین واحدهای صنفی و نازل‌های جایگاه‌های عرضه سوخت مایع، استانداردسازی و نظارت بر اصول فنی و ایمنی وسایل بازی در شهربازی‌ها و اماکن تفریحی و نظارت بر کیفیت عملکرد ایمنی آسانسورها در ساختمان‌های این شهرستان برای جلوگیری از حوادث ناگوار خبر داد. 

رئیس اداره استاندار و تحقیقات صنعتی شهرستان کاشان همچنین متذکر شد: همزمان با روز جهانی استاندارد شرکت‌های تولیدی توزین الکتریک(تولیدکننده ترازو و باسکول)،  نساجی نور پایتخت(تولیدکننده فرش ماشینی) ، گرانیت بهسرام(تولیدکننده کاشی و سرامیک) و شیر پاستوریزه کاشان(تولیدکننده فرآورده‌های لبنی) به عنوان نمونه استانی انتخاب و معرفی شدند. 

انتهای پیام/2406/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول