اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار با مقامات بنادر و دریانوردی صورت گرفت

مذاکره تلفنی استاندار هرمزگان با وزیر راه / افق جمعیتی برای ابوموسی 20 هزار نفر است

استاندار هرمزگان در دیدار با مقامات بنادر و دریانوردی ضمن تماس تلفنی با وزیر راه و شهرسازی گفت: برای جزیره ابوموسی افق اسکان 20 هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده که در این راستا نیاز به تقویت زیرساخت‌های بندری است.

مذاکره تلفنی استاندار هرمزگان با وزیر راه / افق جمعیتی برای ابوموسی 20 هزار نفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابراهیم عزیزی عصر امروز در حاشیه دیدار با رئیس بنادر و دریانوردی کشور و مشاور وزیر راه و شهرسازی، توسعه حمل و نقل دریایی را از اهداف و برنامه‌های مهم استان دانست و اظهار داشت: هم‌اکنون فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های بندری در بنادر استان فراهم شده است.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت بنادر استان، افزود: هر تصمیم و هر اقدامی که باعث استفاده از ظرفیت حداکثری بندر شهید رجایی شود مورد تاکید ماست.

عزیزی افزود: تلاش‌ها باید در راستای ایجاد یک بستر مناسب به منظور تعامل تمام شرکت‌های توانمند، قابل و قادر محقق شود تا بهره‌گیری با نگاه تعامل و فراگیر و با ایجاد فضای رقابتی و در عین حال رفاقتی انجام شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه در این راستا باید تصدی‌گری دولت کم شود بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی تاکید کرد و ابراز داشت: تقویت توان بخش خصوصی و حمایت از سرمایه‌گذاری در این حوزه بسیار موثر و مورد تایید است.

وی همچنین بیان کرد: اگرچه اعتقاد ما به کم کردن تصدی‌گری دولتی است اما در این راستا نباید حوزه حاکمیتی تضعیف شود.

عزیزی با بیان اینکه پیمانکاران منتخب باید از نیروی کار بومی و استانی در پروژه‌های خود بهره ببرند، ادامه داد: شرکت‌های توانمند متقاضی سرمایه‌گذاری باید رقابت را در کنار رفاقت انجام و استفاده از توان نیروی کار بومی را در اولویت کار خود قرار دهند.

استاندار هرمزگان ضرورت توجه به موضوع ایمنی و امنیت دریا را نیز مهم ارزیابی کرد و خواستار توجه بیشتر مسئولان کشوری به بنادر چند منظوره استان شد.

وی با اشاره به ظرفیت 14 جزیره در استان هرمزگان تصریح کرد: هرمزگان دارای 14 جزیره منحصربه‌فرد است که هر کدام به تنهایی نیازمند توجه جدی است.

عزیزی با بیان اینکه به جزیره ابوموسی به عنوان نماد مقاومت، استقلال و جوانمردی باید نگاه ویژه‌ای شود، گفت: برای این جزیره افق اسکان 20 هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده که برای تحقق این امر باید زیرساخت‌های بندری تقویت شود.

وی همچنین با اشاره به قدمت بازرگانی و تجاری بندر تیاب خواستار توجه و تقویت زیرساخت‌های این بندر قدیمی شد.

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به کاهش نرخ تعرفه‌های بندری ابراز کرد: نرخ تعرفه‌ها که به صورت غیر متعارف افزایش یافته بود به پیشنهاد استان و با هماهنگی و تعامل با سازمان بنادر و دریانوردی کشور از این پس به صورت پلکانی افزایش می‌یابد.

در این نشست استاندار هرمزگان با وزیر راه و شهرسازی نیز به صورت تلفنی مذاکره کرد و با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده به زودی طرح توسعه‌ای بنادر در استان آغاز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در این گفت‌وگو از پیشنهادات استاندار در راستای اجرای طرح توسعه‌ای بنادر مبنی بر تقویت توان بخش خصوصی و حمایت از سرمایه‌گذاری و بهره‌گیری از نیروی کار بومی توسط پیمانکاران منتخب استقبال کرد.

انتهای پیام/88001/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول