اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران وزارت کشور خبر داد

تطابق طرح جامع مدیریت بحران ایران با تجارت 37 کشور / تجربه 33 مورد بلای طبیعی در ایران

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران وزارت کشور با بیان اینکه در کشور 33 بلا از بلایای ثبت شده در دنیا رخ می‌دهد گفت: طرح جامع مدیریت بحران کشور با استفاده از تجارب و عملکرد 37 کشور دنیا در حوزه مدیریت بحران تدوین شده است.

تطابق طرح جامع مدیریت بحران ایران با تجارت 37 کشور / تجربه 33 مورد بلای طبیعی در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مرتضی اکبری عصر امروز در نشست ستاد مقابله با بحران که در استانداری هرمزگان با حضور اعضای مربوطه برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون در ایران از 43 نوع بلای طبیعی که در دنیا رخ داده، 33 مورد تجربه شده است.

وی اضافه کرد: این امر به معنای است که کشور ایران کشوری حادثه‌خیز در بخش طبیعی است که باید ساکنان و دستگاه‌های مربوطه این کشور همواره برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی آماده باشند.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران وزارت کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین طرح جامع مدیریت بحران در کشور اضافه کرد: این طرح با 37 طرح مشابه در کشورهای دیگر دنیا تطبیق داده شده است.

اکبری با اشاره به وظایف شورای هماهنگی ستاد بحران تاکید کرد: باید در شورای هماهنگی مدیریت بحران هرمزگان نیز اعضا با جدیت هر چه تمام‌تر و با استفاده از تجربیات امور را تحت کنترل داشته باشد.

وی بیان داشت: تجربه مدیریت زمین‌لرزه بشاگرد و حوادثی همانند توفان گونو در هرمزگان برای دستگاه‌های مربوطه بسیار ارزنده است که می‌توان از این تجربیات در مدیریت حوادث آینده بهره گرفت.

اکبری با بیان اینکه ما همواره در میان زمان دو حادثه زندگی می‌کنیم به همایش بین‌المللی مرتبط با مدیریت بحران طی روزهای اخیر در کرمان اشاره و افزود: نحوه استفاده از کمک‌های کشورهای دیگر و تقویت زبان مشترک بین ایران با سایر کشورها در زمان‌های بحران از جمله اهداف این همایش بود که با کمک وزارت خارجه برگزار شد.

وی همچنین خواستار فعالیت بیشتر کمیسیون مخاطرات دریایی که جزئی از ستاد مدیریت بحران هرمزگان است، در این استان شد و افزود:‌ این کمیسیون در استان‌های ساحلی و به ویژه هرمزگان باید پررنگ‌تر دیده شود.

یادآور می‌شود، مرکز پشتیبانی مدیریت بحران با حضور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران وزارت کشور و مسئولان مربوطه افتتاح شد.

انتهای پیام/88001/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول