اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از ناکامی تولید برق از زباله

زباله‌های اردبیل این بار به کمپوست تبدیل می‌شوند

بعد از ناکامی شهرداری اردبیل در اجرای طرح تبدیل زباله به برق این بار یک سرمایه‌گذار قصد دارد زباله‌های اردبیل را به کمپوست تبدیل کند.

زباله‌های اردبیل این بار به کمپوست تبدیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه صبح امروز کمیسیون مشارکت اردبیل، مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اردبیل در خصوص این طرح مشارکتی، اظهار داشت: قرار است با همکاری بخش خصوصی و یک سرمایه‌گذار که طرح خود را ارائه کرده است، کارخانه تولید کمپوست از زباله اردبیل اجرایی شود و شهرداری موظف است روزانه 250 تن زباله تحویل این شرکت دهد.

سید فخر‌الدین صفویان خاطرنشان کرد: طول مدت اجرای این 15 ماه و سرمایه‌گذار در مدت 18 سال از این کارخانه بهره‌برداری خواهد کرد که شامل طرح تفکیک از مقصد، مبدا و خط پردازش است.

این مسئول یادآور شد: در مرحله اول قرار است ایستگاه‌های موقت به تعداد 24 مورد برای تفکیک زباله‌های خشک و تر در شهر اردبیل احداث شود که 12 ایستگاه موقت و یا باکس را شهرداری و 12 مورد دیگر را نیز سرمایه‌گذار عملیاتی و اجرایی خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اردبیل اذعان داشت: بعد از مدت 18 سال از عهده‌داری این کارخانه توسط پیمانکار با دستگاه‌های سالم و به‌روز تحویل شهرداری خواهد شد.

صفویان تصریح کرد: شهرداری موظف شده است در تبلیغ و ترویج شهروندان برای مشارکت در این طرح اقدامات لازم را انجام دهد و ایستگاه موقت نیز به همت خود سرمایه‌گذار در 8 هزار متر‌مربع احداث خواهد شد.

وی، ظرفیت خط پردازش را 250 تن به همراه سوله‌ها و سالن‌های اختصاصی اعلام کرد و بیان داشت: زباله تر خروجی خط پردازش قابل بازیافت خواهد بود و به سمت تولید کود کمپوست هدایت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اردبیل ابراز داشت: هزینه اجرای این طرح بیش از 5 میلیارد و 585 میلیون تومان پیش‌بینی شده که قرار است بعد از تصویب نهایی به همت سرمایه‌گذار عملیات اجرای این طرح آغاز شده و ما از سال آینده شاهد اجرایی شدن این طرح عظیم باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اعضای شورای شهر اردبیل در این جلسه به دلیل گستردگی طرح و مباحث مختلف مطرح شده تصمیم گرفتند بررسی نهایی آن را به جلسات آینده موکول کنند اما با انتقاد از سرمایه‌گذاری که تنها به قصد گرفتن وام طرح تولید برق از زباله مطرح کرده بود اعلام کردند که شهرداری باید ضمانت اجرای این طرح را از سرمایه‌گذار طلب کند.

حسین افسانه، یکی از اعضای شورای شهر اردبیل ضرورت اجرای چنین طرح‌ها و همچنین عملیاتی شدن برنامه تفکیک زباله از مبدا تا مقصد را یادآور شد و خواستار مشارکت مردم در این امر خطیر شد.

وی در پایان متذکر شد: در اجرای این طرح باید موافقت‌های زیست محیطی نیز مد‌نظر باشد تا در آینده احداث این کارخانه با مشکلات و ابهاماتی روبرو نشود.

انتهای پیام/62003/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول