اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان آبیک خبر داد

توقف رشد جرایم در شهرستان آبیک

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک از توقف رشد جرایم در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

توقف رشد جرایم در شهرستان آبیک

جواد یاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک، تعداد پرونده‌های وارده در 6 ماه نخست امسال را 2 هزار و 75 پرونده اعلام کرد و اظهار داشت: در 6 ماه نخست سال گذشته تعداد پرونده‌های وارده به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک 2 هزار و 94 پرونده بوده که به عبارتی امسال تعداد 19 پرونده کاهش داشته است.

وی با بیان این‌که در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد محسوسی در ورودی پرونده‌ها وجود نداشته است، افزود: در برخی جرایم کاهش و در برخی از جرایم افزایش ناچیز صورت گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: در 6 ماه نخست امسال 349 فقره سرقت صورت گرفته در حالی که در 6 ماه نخست سال گذشته 329 فقره سرقت صورت گرفته بود یعنی امسال کمتر از پنج درصد افزایش داشته است.

یاوری خاطرنشان کرد: درگیری و ضرب و جرح در 6 ماه نخست امسال در شهرستان آبیک، 229 فقره بوده ولی در 6 ماه نخست سال گذشته 305 فقره بوده که در این بخش کاهش خوبی را شاهد هستیم.

وی اظهار داشت: بیشترین پرونده‌های وارده به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک مربوط به سرقت، ضرب و جرح و توهین و درگیری جزیی بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک اختلافات خانوادگی، مالی، کارگری و کارفرمایی و اختلاف بین کارگران را از دلایل عمده درگیری‌ها و ضرب و جرح در شهرستان آبیک ذکر کرد و گفت: امروزه آستانه تحمل مردم کاهش یافته است به همین دلیل بر سر کوچک‌ترین مشکل، بحران و اختلاف به جای این‌که به قانون متوسل شوند برای انتقام و گرفتن حقشان درگیر شده و به ضرب و شتم می‌پردازند.

وی به مردم توصیه کرد: مردم در صورت بروز مشکل و اختلاف به مراجع قانونی مراجعه کنند اگرچه ممکن است با تاخیر کارشان صورت پذیرد اما به طور قانونی پاسخشان را دریافت و به حقشان می‌رسند.

انتهای پیام/77006/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول