اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جوادآباد:

شناخت دشمن و مقابله با نقشه‌های آن از تأکیدات مقام معظم رهبری است

امام جمعه جوادآباد گفت: شناخت دشمن و مقابله با نقشه‌های آن از تأکیدات مقام معظم رهبری است.

شناخت دشمن و مقابله با نقشه‌های آن از تأکیدات مقام معظم رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی بعدازظهر امروز در جشن عید سعید قربان در جمع مردم جوادآباد با تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: خداوند عید قربان را برای مسلمین عید و برای حضرت محمد و آل محمد (ص) مایه شرافت، کرامت و فضیلت قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه عید قربان یعنی عید تقرب به خدای متعال که انسان با شیطان مبارزه کند،‌ گفت: انسان باید منیت و طمع و هوا و هوس را در خود ذبح کند و از عزیزش به خاطر خدای متعال بگذرد.

امام جمعه جوادآباد خاطرنشان کرد: نخستین کسی که به محضر خدای متعال قربانی آورد هابیل بود که از بهترین گوسفندانش آورد و مورد قبول درگاه الهی قرار گرفت؛ هابیل نشان داد که هیچ تعلقی به مال دنیا ندارد، اما برعکس از قابیل قبول نشد، چراکه از بدترین اموال خود آورد که نشان‌دهنده این بود که تعلق شدید به مال دنیا دارد و دومین قربانی را حضرت نوح هنگام طوفان آورد.

حسینی تصریح کرد: اما بهترین و بزرگترین قربانی را حضرت ابراهیم (ع) آورد که نخستین قربانی از انسان بود و این عمل او شد جزو مناسک حج و آن روز را عید قربان قرار داد.

وی عنوان کرد: این فداکاری و ایثار ابراهیم نشان از تسلیم بودن در مقابل خداوند است که هم در مقام گفتار، گفت «إِنّی وَجَّهْتُ وَجْهِیَ لِلَّذی فَطَرَ السَّماواتِ وَ اْلأَرْضَ حَنیفًا وَ ما أَنَا مِنَ الْمُشْرِکینَ؛ به راستی من خالصانه روی دل به سوی کسی داشته‌ام که آسمان‌ها و زمین را آفرید و من از مشرکان نیستم.» (سوره انعام)

امام جمعه جوادآباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنگره عظیم حج، بیان کرد: پیام امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به کنگره عظیم حج بسیار دردمندانه، دلسوزانه و سرشار از روشنفکری، انذار، تبشیر، ترغیب و برانگیختگی بود.

حسینی با تأکید بر اینکه محور همه این‌ها دو نکته است،‌ اذعان داشت: نخست اتحاد و برادری مسلمانان در زیر لوای توحید؛ در وضعیت اسف‌بار و رقت‌انگیز جهان اسلام، موسم حج عینی‌ترین تجلی روح وحدت برادرانه در اوج خلوص معنویت است. مسلمانان باید در مقابل دشمنان جنایتکار اسلام با همدیگر متحد باشند و همدیگر را حمایت کنند و پیام رهبر معظم انقلاب نیز به همه مسلمانان این است که در مقابل دشمنان متحد باشید.

وی یادآور شد: شناخت دشمن و مقابله با نقشه‌ها و شیوه‌های او دیگر تأکید مقام معظم رهبری بود که مسلمانان تلاش کنند دشمن واحد خود را بشناسند و با نقشه‌های آنها مقابله کنند، اما برخی از کشورهای اسلامی به جای شناخت و مقابله با دشمنان اسلام، در ایجاد اختلاف و برادرکشی میان مسلمانان هم‌دست آن‌ها شده‌اند و کار امت اسلامی را مشکل می‌کنند.

امام جمعه جوادآباد گفت: البته همه جهانیان بدانند که عقربه‌های بیداری اسلامی به عقب بر نخواهد گشت؛ بلکه بیداری اسلامی و روح حج ابراهیمی تمام جهان را فرا خواهد گرفت و تمام دشمنان اسلام و مسلمین همانند شیطان سنگ‌باران و رانده خواهند شد.

حسینی در ادامه برخی از خواص را مورد خطاب قرار داد و گفت: اما یک نکته هم به برخی خواص کشورمان که از سیاستمداران شناخته شده نیز هستند، بگویم که این پیام مقام معظم رهبری متوجه شما نیز هست که دشمن خود را بشناسید.

وی اذعان کرد: آمریکا کمر به نابودی ایران بسته است، اما ملت پیرو امام و رهبرند که امام فرمود آمریکا دشمن شماره یک ملت‌هاست و ملت‌ها از شیطان بزرگ بیزارند و بعد فرمود «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید» که همین فریاد همگانی مرگ بر آمریکا برای او مرگ می‌آورد.

امام جمعه جوادآباد در پایان متذکر شد: این درس بزرگ از ابراهیم است که باید شیطان را شناخت و به شیطان سنگ زد و او را از خود راند؛ نه اینکه با او رفاقت کرد.

انتهای پیام/2462/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول