اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خبر داد

پیش‌بینی تولید 110 هزار تن انار در باغات اصفهان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 110 هزار تن انار در باغات استان تولید و برداشت شود.

پیش‌بینی تولید 110 هزار تن انار در باغات اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، محمد نصر ظهر امروز در آیین افتتاحیه هفتمین جشنواره انار بادرود با اشاره به تولیدات محصول انار در کشور، اظهار کرد: در 33 سال گذشته تولید محصولات کشاورزی چهار برابر  و ضریب خود‌کفایی در تولید این محصولات به بالای 90درصد رسیده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال 110 هزار تن انار در باغات استان تولید و برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با تأکید بر اینکه بیش از 800 رقم انار در کشور شناسایی شده است که این میوه بهشتی جایگاه خاصی در کشور دارد، تصریح کرد:  تا سال 1386 و پیش از وقوع بحث یخ‌زدگی، کشور در زمینه صادرات انار بسیار موفق بود و ما در سال 86 حدود 27هزار تن انار به کشور‌های دنیا صادر کرده‌ایم که از این میزان 15 هزار تن سهم اصفهان بوده و انار بادرود سهم بسزایی در این صادرات داشته است.

وی به صادرات انار در کشور اشاره کرد و ادامه داد: تنها دو درصد از کل انار صادر می‌شود و اگر به فکر نباشیم، کشور‌های دیگر می‌توانند این جایگاه را از ما بگیرند.

نصر تأکید کرد: انار نادری بادرود امروز یک برند بین‌المللی است و باید تلاش شود شهر بادرود را در سطح ایران و جهان با نام انار بشناسند.

وی با انتقاد از عدم وجود تشکل‌های باغداران انار، اضافه کرد: با توجه به اینکه این شهر یکی از بزرگترین  تولید‌کنندگان انار است، اما یک تشکل قوی و مقتدر در این شهر وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه در صورت وجود یک تشکل قوی می‌توانیم در تولید و در صادرات نقش مؤثری داشته باشیم، اضافه کرد: محدودیت در فرآوری و بسته‌بندی محصول، آفت کرم گلوگاه، وی فقدان تشکل باغداران انار در شهر بادرود و استان را از مهم‌ترین مشکلات موجود دانست.

نصر در پایان با اشاره به برگزاری جشنواره انار بادرود، اظهار کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی نشان می‌دهد که کشاورزی از مهجور بودن خارج شده و به جایی رسیده که تمام مسئولان با دید خاصی به آن نگاه می‌کنند .

انتهای پیام/63025/ذ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول