اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ایوبی:

بودجه تولید آثار فاخر توسط دولت باید توزیع عادلانه شود

رییس سازمان سینمایی گفت: تخصیص کمک‌های مالی دولت برای تولید اثرهای فاخر اقدامی غیر کارشناسی بوده و لازم است دولت جدید تصمیمی برای توزیع عادلانه بودجه بگیرد.

بودجه تولید آثار فاخر توسط دولت باید توزیع عادلانه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت‌الله ایوبی شامگاه پنج‌شنبه در نشستی با سینماگران استان اصفهان با اشاره به حاکمیت فضای امید و نشاط بر جامعه اظهار کرد: بار سینمای ایران را به تنهایی نمی‌توان بلند کرد و سینما مانند اتومبیلی است که در چاله‌ای افتاده و برای بیرون آوردن آن همه باید کمک کنند.

وی با اشاره به نقش دولت برای فرصت‌آفرینی در عرصه بین‌الملل در عرصه فرهنگ و هنر افزود: ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه فرهنگ ایرانی در کشورهای خارجی وجود دارد که زمینه‌های آن توسط دولت فراهم شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وضعیت سالن‌های سینما تصریح کرد: اخیراً تصمیم‌گیری‌هایی برای بهبود وضعیت سالن‌های کشور گرفته شده است و دولت قصد دارد در این زمینه کمک کند.

ایوبی گفت: تخصیص کمک‌های مالی دولت برای تولید اثرهای فاخر یک اقدام غیر کارشناسی است و لازم است که دولت جدید تصمیمی برای توزیع عادلانه بودجه بگیرد.

وی با بیان اینکه تزریق بودجه‌های کلان اثرات منفی روی روح و روان سینماگران داشته است، بیان کرد: اخذ عوارض بالا از سینما داران ناعادلانه است و این در حالی است که در کشورهای خارجی این عوارض به صندوقی برای حمایت از سینما داران ریخته می‌شود.

رییس سازمان سینمایی با تاکید به اینکه توزیع عادلانه بودجه و مردم‌سالاری فرهنگی از اهداف دولت تدبیر و امید است، گفت: تسهیل منطقی امور یکی از سیاست‌های اصلی دولت تدبیر و امید است و باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خواسته‌های سینماگران در این خصوص رسیدگی شود.

وی همچنین خطاب به هنرمندان عرصه سینمایی استان اصفهان تصریح کرد: در تلاشیم با توجه به منابع مالی مناسب از سوی دولت رابطه‌ای معقول را سامان‌دهی کنیم

ایوبی هم چنین از باز تعریف نهادهایی همچون موسسه رسانه‌های تصویری یا بنیاد فارابی در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

رییس سازمان سینمایی همچنین از استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان خبر داد و گفت: باید از چهره‌های شاخص سینمای کشور که متعلق به اصفهان هستند نیز استفاده کرد.

وی در پایان از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه سینما خواست تا پیشنهادات خود را به صورت مکتوب ارائه دهند.

انتهای پیام/63012/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول