اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گلپایگان:

مدیریت فضای روانی جامعه در بحران اهمیت زیادی دارد

فرماندار گلپایگان گفت: نوع مدیریت فضای روانی جامعه در شرایط بحرانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیریت فضای روانی جامعه در بحران اهمیت زیادی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی که از 20 تا 26 مهرماه در کشور برگزار می‌شود هم‌زمان با سراسر استان اصفهان مانور اسکان اضطراری در پنج نقطه در شهرستان گلپایگان اجرا شد.

این مانور در شهرهای گلپایگان(پارک شهر)، گلشهر، گوگد، روستای رباط سرخ و سعید آباد با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران گلپایگان و تیمهای مجهز آن‌ها برگزار شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان گلپایگان در مانور اسکان اضطراری که در پارک شهر گلپایگان برگزار شده بود، اظهار کرد: این مانور برای اولین بار در پنج نقطه از شهرستان گلپایگان برگزار می‌شود و 25 دستگاه اجرایی و نیروهای امنیتی و نظامی در این مانور حضور دارند.

محسن حسین‌میرزایی با بیان اینکه این مانور در راستای ارتقای فرهنگ مردم در برابر حوادث و بلایای طبیعی برگزار شده است، تصریح کرد: هدف از برگزاری مانور این است که اگر بحرانی در منطقه ایجاد شد چگونه با آن بحران و آسیب برخورد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اعضای ستاد مدیریت بحران آموزش‌های لازم را در برابر حوادث فراگرفته‌اند و آنچه اهمیت دارد نوع برخورد مردم در مواقع اضطراری و بحران‌هاست که این امر هم با آموزش و فرهنگ‌سازی میسر می‌شود.

حسین‌میرزایی تاکید کرد: در راستای آگاهی‌بخشی به مردم باید مانورهای متعددی در طول سال برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در اردیبهشت‌ماه امسال زلزله‌ای در گلپایگان اتفاق افتاد، افزود: گلپایگان جزو معدود شهرهای استان است که در برخورد با بحران آمادگی کاملی از خود نشان داد و کمتر از 10 دقیقه نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان در فرمانداری برگزار و وضعیت موجود و اوضاع عمومی شهرستان رصد شد.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه در شرایط بحرانی کنترل فضای عمومی شهر و روحیه مردم از اهمیت بسزایی برخوردار است، تاکید کرد: آموزش، پیش‌بینی و پیشگیری و فرهنگ‌سازی مردم نقش مهمی در مواقع اضطراری دارد.

حسین‌میرزایی بیان کرد: نوع مدیریت فضای روانی جامعه در شرایط بحرانی بسیار مهم است.

وی از شهرداران سه شهر گلپایگان و گوگد و گل شهر و بخشداری و دهیاری‌ها و اعضای ستاد مدیریت بحران قدردانی کرد که در ارتقای سطح آگاهی مردم تلاش می‌کنند.

* آگاهی بخشیدن به مردم جامعه مهم‌ترین هدف مانور اسکان اضطراری است

در ادامه شهردار گلپایگان بیان کرد: ارتقای سطح آمادگی اعضای ستاد مدیریت بحران و آگاهی بخشیدن به مردم جامعه مهم‌ترین هدف مانور اسکان اضطراری است.

محمود بخشی با اشاره به اینکه برای جانمایی محل اسکان نشست‌هایی با اعضای ستاد مدیریت بحران برگزارشده است، گفت: پارک شهر به دلیل اینکه در مرکز شهر قرار دارد محل مانور اسکان اضطراری انتخاب شد و امشب اعضای ستاد مدیریت بحران به همراه تیک‌های مجهز و کامل خود در چادرها مستقر هستند.

وی خاطرنشان کرد: کارکنان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلپایگان آمادگی کاملی برای برخورد با حوادث غیرطبیعی و بحران‌های احتمالی دارند و در این مانور هم تجهیزات و توان خود را به نمایش گذاشته‌اند.

در ادامه رئیس جمعیت هلال‌احمر گلپایگان از آمادگی امدادگران جمعیت هلال‌احمر خبر داد و بیان کرد: امدادگران جمعیت هلال‌احمر آماده خدمت رسانی به همنوعان در مواقع اضطراری هستند.

حمیدرضا کریمیان تصریح کرد: امدادگران جمعیت هلال‌احمر در این مانور با لباس‌های متحد‌الشکل و چادرها و همه وسایل و امکانات شرکت کرده‌اند تا توان و قدرت خود را در مواقع اضطراری به منصه ظهور برسانند.

به گزارش فارس، در مانور اسکان اضطراری، جمعیت هلال‌احمر، شبکه بهداشت و درمان، راه و ترابری، نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی، شهرداری، آب و فاضلاب، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، بسیج و سایر اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان حضور داشتند.

انتهای پیام/ 63014/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول