اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی آذربایجان‎غربی خبر داد

رشد 227 برابری مراجعه به کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی آذربایجان‎غربی گفت: مراجعه به کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی با احتساب مراجعین کتابخانه‌های مشارکتی رشد 227 درصدی دارد.

رشد 227 برابری مراجعه به کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی

علی فیروز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در جمع کتابداران که فرمودند مطالعه فقط وظیفه کتابخانه‌ها نبوده و این وظیفه کلیه سازمان‌های فرهنگی است.

وی ادامه داد: بعد از این موضوع کمیته نهضت مطالعه در استان‌ها و شهرستان‌ها دائر شد که در راس آن فرمانداران قرار داشته که تا کنون در عرض سه سال 85 جلسه در آذربایجان غربی تشکیل یافته و وظیفه این کمیته فراتر اداره کتابخانه‌ها است.

فیروز اعلام کرد: انجمن کتابخانه‌ها وظیفه دارد کتابخانه‌‌ها را براساس اعتبارات مصوب اداره کند ولی نهضت مطالعه وظیفه دارد مطالعه را در کشور ترویج دهد.

وی به تعداد مراجعین به کتابخانه‌های استان اشاره و اعلام کرد: حدود یک میلیون مراجعه در سال 84 تبدیل به سه میلیون نفر مراجعه در سال 91 شده است.

فیروز ادامه داد: با احتساب مراجعین کتابخانه‌های مشارکتی حدود 227 درصد رشد مراجعه در کتابخانه‌های استان وجود داشته است.

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی آذربایجان‎غربی عنوان کرد: از لحاظ زیربنا کتابخانه‌های آذربایجان غربی سال 84، 23 هزار مترمربع بوده که سال 91 به 41 هزار متر مربع تبدیل شده است.

وی افزود: اگر زیربنای کتابخانه‌‌‌‌‌های مشارکتی نیز لحاظ شود حدود 110 درصد کتابخانه‌های آذربایجان غربی رشد زیر بنایی داشته است.

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی آذربایجان‎غربی تصریح کرد: انتشارات دریافت، 49 جلد کتاب کمک آموزشی به کتابخانه‎های عمومی اهدا کرد.

وی با اشاره به منابع الکترونیکی موجود آذربایجان غربی، ابراز داشت: آذربایجان غربی نخستین استانی است که در راستای مدیریت و برنامه‌ریزی منابع الکترونیکی گام برداشته است.

فیروز ادامه داد: تاکنون نزدیک به 3 هزار جلد منابع الکترونیکی از قبیل نرم افزار و کتاب‌ها طراحی شده و در کتابخانه‌ها موجود است.

انتهای پیام/61005/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول