اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

این گزارش را فقط «نعیمه اشراقی» بخواند

این روزها هر کس از هر سویی به واسطه مراوده و خویشاوندی دیروز با حضرت امام راحل، ادعاها و خاطرات نوی امروز را مطرح می‎کند و در این بین باید تنها از عقل باژگونه برخی در شگفت ماند.

این گزارش را فقط «نعیمه اشراقی» بخواند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، چندی از موضع‎گیری‎ها و خاطره‎گویی‎های یار دیروز حضرت امام خمینی (ره) پیرامون رابطه و مذاکره با آمریکای جنایت‎کار نمی‎گذشت که برخی ندای حذف شعار «مرگ بر آمریکا» را در جای جای ایران اسلامی سر دادند و مدعی شدند که امام فرموده است چنین و چنان و امروز که همه چیز بین ما و غرب گل و بلبل است، باید دیگر کوتاه آمد و شعارهایمان هم کوتاه شوند.

حرف و حدیث‎ها و اظهار نظرهای موافق و مخالف در این مدت، بخش اعظمی از ظرفیت رسانه‎هایی را که در حوزه رادیویی و تلویزیونی، مکتوب و مجازی فعال هستند، به خود اختصاص داد.

در این فاصله، به جای اینکه این ظرفیت‎ها در راستای تبیین و تشریح آرمان‎های نظام اسلامی در جهان به کار گرفته شود، به این سو سوق داده شد که باید کاری کرد تا مسئولان ارشد کشور مجبور به حذف شعار «مرگ بر آمریکا» شوند و در همین بازه، فرصت‎‎های متعددی را شاهد بودیم که از دست رفت؛ آخر سر هم مردم نظر قاطع خود را در گزارش‎های مختلف اعلام کرده و بر آرمان محکم انقلابی‎شان اصرار ورزیدند.

این‎ها گذشت اما گویا این داستان از پیش طراحی شده پایانی نداشت و در روزهای اخیر یکی دیگر از نزدیکان حضرت امام راحل، «نعیمه اشراقی» در صفحه شخصی‎اش در فیس‎بوک، داغ‎های تازه‎ای را بر اندام مردم انقلابی ایران اسلامی و خانواده‎های معظم شهیدان و رزمندگان نهاد؛ داغ‎هایی که به این زودی‎ها و آسانی التیام نمی‎یابد.

انقلاب بی‎وقفه جریان دارد

همه این سخنان و جهت‎گیری‎ها در حالی مطرح می‎شود که گویا امروز برخی توجهی به این ندارند که انقلاب در طول سی و اندی سال گذشته بی‎وقفه گذشته و در این راه صعب، همه دوستان در راه مانده قدیم را در خود هضم کرده است و امروز فرصت یکه‎تازی و سخن‏پراکنی سوء به احدی نمی‎دهد.

انقلاب بی‎درنگ گذشته است و بی‏وقفه جریان دارد و ضامن این ثبات، جلال و مانایی نیز جوانانی بودند که افکارشان دروازه‎ای در زمین داشت و دروازه‎ای دیگر در آسمان و بی‎شک به دنبال پنجره‎ای بودند که به کربلا باز می‎شد.

افراد زیادی سعی کردند در این سال‎ها خود را به قافله شهدا ملحق سازند و البته که عده‎ای به موفقیت رسیدند و چه تلخ که بعضی نه تنها به این قافله نرسیدند، بلکه در راه ماندند و جهت‎گیری‏های ناباورانه آنها امروز ملتی و امتی را می‏آزارد.

خانواده شهدا ارزش‎های ملی ایرانیان هستند

یکی از شهروندان مهدیشهری در این زمینه به خبرنگار فارس در استان سمنان گفت: خانواده شهدا جزو ارزش‎های ملی کشور ما هستند و احترام آن‎ها بر همه واجب است؛ آنها فرزندان خود را در راه جهاد فی سبیل الله فدا کردند و از جان خود مایه گذاشتند.

مهدی کول‎آبادی اضافه کرد: آن‎ها با این کار بزرگ خود، وطنشان را نجات دادند؛ چه بسیار مادرانی که شاید  راضی نبودند ولی فرزندان آن‎ها، خانواده‏شان را راضی کردند تا به جبهه بروند و در نهایت نیز شهید یا مفقودالاثر شدند.

وی تصریح کرد: چه بسیار پدرانی وجود داشتند که موهایشان سپید شد ولی هنوز در آرزوی دیدن دوباره فرزندشان هستند و چه بسیار خواهران و برادرانی که از شهدای خود نه خبری دارند و نه آنها را پیدا کردند و هر بار که شهیدی گمنام می‎آورند، خانواده‎‎هایی که از فرزندشان خبری ندارند، به خود می‎گویند که ممکن است هر یک از این‎ها فرزند من باشد.

این شهروند مهدیشهری اضافه کرد: مادران و پدران زیادی همین امروز هستند به امید روزی که فرزندشان را پیدا کنند؛ پس آنها باعث نعمت و برکت در کشور ما محسوب می‏شوند و باید احترام آنها را نگه داشت و با آنان هم‎درد بود.

طاقت بی‎احترامی به خانواده‎های شهدا را ندارم

این شهروند مهدیشهری تصریح می‏کند: من طاقت بی‎احترامی به خانواده‎های شهدا را ندارم و هر کس که به آنان بی‎احترامی می‎کند، باید ابتدا با تذکر مورد عتاب قرار گیرد.

کول‏آبادی اضافه کرد: در صورت تکرار، مسئولان باید از آنان ضمانتی بگیرند که دیگر به این مسائل دامن نزنند؛ ولی اگر دوباره داستان تکرار شد، باید طبق مراحل قضایی مجازات شوند.

وی گفت: تا جایی که می‏شود باید سعی ‎کنیم آن‎ها را به راه راست هدایت کنیم و از ادامه گناهشان باز داریم.

این شهروند مهدیشهری ادامه می‏دهد: مسئولان نباید اجازه چنین کاری را بدهند و امیدوارم که ریشه این بی‎احترامی‏ها از جا کنده شود و از کسانی که در راه برخورد با این افراد تلاش می‎کنند، سپاس‎گزارم.

هتاکان به خانواده‏های شهدا فقط آبروی خود را برده‏اند

یک جوان سمنانی نیز در این زمینه به خبرنگار فارس در استان سمنان گفت: احترام گذاشتن به خانواده‏های شهدا واجب است؛ زیرا به خاطر اینکه داغ‏دیده هستند و فرزندان خود را در دفاع از کشور از دست داده‏اند، امروز به جوانان تازه نفس انقلاب امید دارند و باید به آنها احترام بگذاریم.

سیدسامان کسایی اضافه کرد: خانواده‏های شهدا برای اینکه دشمن به کشورمان تجاوز نکند و پدر و مادر و برادر و خواهر ما را نکشد، به جبهه رفته و به خاطر کشورشان و ناموس خود، جان گران‏بهای انسانی را در طبق اخلاص گذاشتند و در نهایت آن را از دست دادند.

وی تصریح کرد: در برهه کنونی، ما و مسئولان وظیفه داریم که به چنین افرادی تذکر بدهیم و از آنها بخواهیم که از خانواده‎های شهدا عذرخواهی کنند.

این جوان سمنانی اضافه کرد: باید طوری برخورد کرد که احدی به خانواده‏های شهدا بی‎احترامی نکند؛ خانواده شهدا پیش مردم احترام زیادی دارند و اگر کسی به آنها بی‎احترامی کند، باعث می‎شود که فقط آبروی خود و خانواده خودش را برده باشد.

شهدا رفتند تا شما آسوده و بدون مشکل زندگی کنید

یکی از برادران شهدا نیز که در دیار قومس بسیار شناخته شده است، به خبرنگار فارس در استان سمنان می‏گوید: خانواده شهدا در این کشور جایگاه و مقام والایی دارند؛ زیرا آن‎ها، فرزندان و پدران خود را به میدان جنگ فرستاده و جان آنان را فدای ما کرده‎اند.

محمدابراهیم ذاکریان افزود: باید به شهدا احترام زیادی بگذاریم؛ زیرا اگر آنها از جان و مال خود نمی‎گذشتند و به میدان جنگ نمی‎رفتند، ما امروز زیر سلطه کشورهای مزدور و بیگانه قرار می‎گرفتیم.

وی تصریح کرد: احترام به خانواده شهدا مانند احترام به خود شهدا ارزش دارد و باید گفت که اگر در برهه کنونی به راحتی زندگی می‎کنیم، به خاطره قطره‎های خون همان شهیدان است؛ پس احترام گذاشتن به خانواده شهید در این کشور باید به حداکثر ممکن خود برسد.

این برادر شهید اعتقاد دارد: وظیفه ما و مسئولان کشور این است که برابر کسانی که به خانواده شهدا توهین کرده‎‎اند، مثل همان شهدا بجنگیم و در نهایت به آنها بفهمانیم که این کارشان اشتباه است.

ذاکریان اضافه کرد: امروز باید به آنها بگوییم که خانواده‏های شهدا، همان‏هایی هستند که از راحتی و جان خود گذشتند و فرزندانشان را به آغوش جنگ فرستادند تا حال، شما آسوده و بدون مشکل زندگی کنید.

لزوم برخورد با عاملان توهین به خانواده شهدا

یک دانش‏آموز سال دوم متوسطه در استان سمنان نیز که می‏گوید خبرهای این بی‏احترامی را در روزنامه خوانده است، در این زمینه اعتقاد دارد: خانواده شهدا در کشور ما احترام زیادی دارند؛ چون آنها از فرزند، همسر و اعضای خانواده خود گذشتند و آنها را فدای قرآن و اسلام کردند تا خداوند راضی باشد.

مهدی نسیمی افزود: امروز باید احترام زیادی به خانواده‏های شهدا بگذاریم؛ اگر کسی از روی جهل و نادانی به خانواده شهدا توهین کرد، باید به او بگوییم که اگر نمی‎داند، متوجه باشد که آنها خانواده شهدا هستند و اگر از روی قصد این کار را انجام می‏دهد، باید با او برخورد کرد.

وی تصریح کرد: باید این اقدام صورت گیرد تا برای بقیه درس عبرتی شود و همه بدانند که خانواده شهدا از فرزند و اعضای خانواده خود گذشتند تا ما الآن در صلح و آرامش زندگی کنیم.

لاله‎های خونین انقلاب برای تو و ناموس تو جنگیده‎اند

یکی از کارمندان سمنانی نیز در این‏باره می‏گوید: در کشور ایران، احترام زیادی برای خانواده شهدا قائلیم؛ چرا که مادری که بدون همسر، فرزندش را با چنگ و دندان بزرگ می‎کند و حاضر است صبح تا شب خیاطی کند تا فرزند، کمبود پدر را احساس نکند، درخور تقدیر است.

نیما اقیان افزود: پدری که شب‏های عملیات برای این‏که زانوهایش سست نشود، حاضر است عکس فرزندش را پاره کند، بدون شک مورد احترام است.

وی افزود: آن‎هایی که سال‏ها مقاومت کردند و رشد فرزندشان را ندیده‎اند، مورد توجه و احترام همگان هستند و در این جامعه اگر کسی به خانواده شهدا توهین کند، ما و همه مسئولان باید بتوانیم او را از صحنه محو کنیم.

این کارمند سمنانی ادامه داد: باید سختی‎هایی که خانواده‏های شهدا کشیده‎اند، را برای این افراد تداعی کنیم تا بدانند این لاله‎های خونین انقلاب برای تو و ناموس تو جنگیده‎اند تا تو شب‎ها با آرامش کامل سر بر بالین بگذاری.

اقیان ادامه داد: چه بسیار کسانی بوده‎اند که تشنه‏لب وداع با این دنیا را لبیک گفته‎اند و جاودانه چشمشان در زیر خاک با آرامش خفته است و امروز توهین به شهدا و خانواده‏های آنها روا نیست.

همه باید با این هتاکی‏ها برخورد کنند

یک شهروند فیروزکوهی که در سمنان اقامت دارد، نیز در این زمینه به خبرنگار فارس می‏گوید: خانواده شهدا اهمیت زیادی در دین اسلام دارند؛ برای اینکه فرزندان خود را به جبهه فرستادند تا ما امروز زنده و آسوده باشیم.

سیدمصطفی حسینی افزود: شهیدان سخت جنگیدند، برای اینکه ما بتوانیم خوب زندگی کنیم؛ خانواده شهدا داغ فرزندان خود را تحمل کردند تا ما امروز راحت زندگی کنیم و دشمنان به کشور ما حمله نکنند؛ آنها برای دفاع از کشور تا پای جان جنگیدند.

وی تصریح کرد: امروز همه ما وظیفه داریم که با شخصی که به خانواده شهدا توهین کرده است، برخورد کرده و به او بگوییم که دیگر این حرف‏ها را نزند؛ چرا که اگر فرزندان خانواده شهدا نبودند، تو اینک زنده نبودی که چنین حرف‏هایی بزنی.

حافظه تاریخی‎مان ضعیف نباشد

به گزارش فارس؛ امروز آن دسته از افرادی که شهدا و خانواده صبور و با گذشت آن‎ها را به تمسخر می‎گیرند یا روا می‎دارند که هرگونه توهین و نسبتی را بدان‎ها منسوب سازند، بی‎شک یاد مقاومت عظیم لاله‏های پر پرشده و در خون خفته ایران اسلامی را در دل محفوظ نگه نداشته‎اند.

برخی به قول سید شهدای اهل قلم، شهید سیدمرتضی آوینی، «می‎انگارند که فرصتی پایان‎ناپذیر برای زیستن دارند اما چنین نیست» و امروز عجیب از این عقل باژگونه که ما را در جست و جوی شهدا نه به قبرستان، بلکه به ناکجاآباد می‎کشاند.

هنوز یادمان هست کلام دل‎نشین شهید سیدمحمدعلی جهان‎آرا که در شب آخر به زیبایی به هم‏رزمانش فرمود: «من نمی‎توانم به شما فرمان بدهم، هر کس می‎تواند، بایستد و هر کس نمی‎تواند برود؛ اما ما می‎ایستیم تا موقعی که یا دشمن را از بین ببریم یا دشمن ما را به شهادت برساند» و مردم نیز امروز بار دیگر خود علاوه بر اینکه بر این گفته صحه می‎نهند، باز ثابت می‎کنند که نه تنها مقابل توهین به خانواده‎های گران‎قدر شهدا می‎ایستند، بلکه پاسخ قاطعی به بازماندگان راه انقلاب خواهند داد و چه زیبا گفت سلمان هراتی که «در سینه‎ام دوباره غمی جان گرفته است/امشب دلم به یاد شهیدان گرفته است».

=====================

گزارش از: مرتضی مزینانی‎صفابین

=====================

انتهای پیام/2249/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول