اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی آموزش و پرورش ابهر:

حضور دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور اختیاری است

معاون پرورشی آموزش و پرورش ابهر گفت: حضور دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور اختیاری است.

حضور دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور اختیاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نقی عزیزخانی عصر امروز در جمع مسئولان فرهنگی با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه تصریح کرد: دفاع از آرمان‌های شهدا، وظیفه تمام آحاد مردم است و ملت ایران باید ارزش‌های به یادگار مانده از شهدا را با جان و دل حفظ کرده و اجازه ندهند که ارزش‌های واهی جای اهداف و دستاوردهای خون شهدا را بگیرد.

وی افزود: شهیدان جان خود را در راه وطن نثار کردند و توانستند بدین طریق حیات جاودانه خریداری کنند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش ابهر با بیان اینکه پیام راهیان نور همان ‌عزت، سربلندی،‌ افتخار و شجاعت است، عنوان داشت: ‌دانش‌آموزان با اختیار خود در این سفر معنوی شرکت کرده و هیچ اجباری برای شرکت دانش‌آموزان وجود ندارد.

وی در ادامه علت جاودانگی شهدا را در سرمشق‌گیری آنان از آیات قرآن عنوان کرده و ابراز داشت: شهدا توانستند با تاسی به قرآن و ائمه معصومین در برابر دشمنان مقاومت کرده و بدین ترتیب نام ایران و ایرانی را سرافراز کنند.

عزیزخانی با بیان اینکه در فرهنگ دینی ما شهید و شهادت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: ‌شهیدان با جان‌فشانی‌ها و ازخودگذشتگی‌های خود در جوار رحمت واسعه الهی قرار دارند.

وی افزود: شهیدان با اهدای تمام هستی خود و با مقاومت وصف‌‌ناپذیر خود در برابر استکبار درصدد حفظ حکومت اسلامی بودند و اینک ما باید با یادبود شهدا دِین خود را در قبال آنان مبنی بر حفظ دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ادا کنیم.

معاون پرورشی آموزش و پرورش ابهر هدف اصلی برگزاری راهیان نور کشور را ایجاد روحیه ایثار و شهادت در جوانان عنوان و اضافه کرد: متولیان این کار فرهنگی در تلاش هستند که با برگزاری این اردوهای زیارتی، جوانان را با منش زندگانی شهیدان آشنا کرده و راه و روش زندگی صحیح را برای آنان تبیین کنند.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، ابراز داشت: باید با تمام تلاش خود جوانان و نوجوانان را با ازخودگذشتگی‌ها و جان‌فشانی‌های دلاورمردان و بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس آشنا کرده و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نورزیم.

عزیزخانی افزود: اردوی راهیان نور با هدف گسترش و ترویج فرهنگ غنی عاشورایی، دفاع مقدس و سیره شهیدان عالی مقام در جامعه به‌ویژه در میان دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/73001/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول