اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

برداشت 30 هزار تن انگور از باغات کهگیلویه و بویراحمد

معاون باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سطح زیر کشت باغات انگور کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سال ‌جاری 30 هزار تن انگور برداشت می‌شود.

برداشت 30 هزار تن انگور از باغات کهگیلویه و بویراحمد

زواره آزادپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به شرایط مساعد استان کهگیلویه و بویراحمد برای پرورش انواع انگور اظهار داشت: سطح زیر کشت باغات آبی انگور در کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک‌هزار هکتار است.

وی تصریح کرد: انگور می‌تواند در اغلب خاک‌ها رشد کرده و محصول بدهد و حساسیت مخصوصی ندارد و اغلب محدودیت‌های معمول خاک را به خوبی تحمل می‌کند.

معاون باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سال‌ جاری از باغات آبی استان بیش از 30 تن انگور برداشت شد.

وی با بیان این‌که بخش اعظم انگور تولیدی استان از باغات شهرستان‌های بویراحمد و دنا برداشت می‌شود، افزود: در این شهرستان‌ها ارقام عسکری و پیکانی سازگاری و محصول بیشتری دارند.

معاون باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که در برخی مناطق گرمسیری استان نیز انگور برداشت می‌شود، گفت: رقم سازگار در مناطق گرمسیری استان نیز انگور یاقوتی است.

ضرورت راه‌اندازی صنایع پایین دستی کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد

این مسئول در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت صنایع پایین دستی در توسعه کشاورزی اظهار داشت: وجود کارخانجات و صنایع پایین دستی علاوه بر ایجاد اشتغال باعث رونق کشاورزی و افزایش اشتیاق کشاورزان می‌شود.

آزادپور ارائه خدمات آموزشی و توجیهی برای افزایش بازدهی باغات را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: کمک به اجرای آبیاری تحت فشار، تهیه ارقام پرمحصول انگور و حفر گود از جمله خدماتی است که جهاد کشاورزی به باغداران انگور در سطح استان ارائه می‌دهند.

معاون باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد انگور تولیدی استان را دارای کیفیت بالا دانست و افزود: بخشی از انگور شهر سی‌سخت به استان‌ها و حتی کشورهای مجاور صادر می‌شود.

وی با بیان اهمیت بکارگیری اصول مهندسی نوین در کشاورزی عنوان کرد: کشاورزان باید در همه حال از مشاوره مهندسین جهاد کشاورزی استفاده کنند.

آزادپور عنوان کرد: تبدیل سیستم پرورش انگور به داربستی و کاشت ارقام بازار پسند عامل مهمی در توسعه و رونق هر چه بیشتر باغات انگور کشاورزان استان است.

انتهای پیام/82008/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول