اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 6 ماه نخست امسال صورت گرفت

ساماندهی 62 نقطه حادثه‌خیز در سطح استان همدان

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی همدان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه نقاط حادثه‌خیز گفت: از ابتدای سال تاکنون 62 نقطه حادثه‌خیز در سطح استان ساماندهی شده است.

ساماندهی 62 نقطه حادثه‌خیز در سطح استان همدان

محمد رودباری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه نقاط حادثه‌خیز اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 62 نقطه حادثه‌خیز در سطح استان ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه شناسایی نقاط حادثه‌خیز طی سال گذشته صورت گرفته است، افزود: امسال نیز ساماندهی نقاط حادثه‌خیز با تکیه بر تجهیزات و امکانات راهداری در دست اجراست.

مدیر راهداری اداره کل راه وشهرسازی استان همدان با اشاره به دیگر اقدامات حوزه راهداری استان بیان داشت:‌ طی 6 ماه نخست امسال 39 کیلومتر آسفالت رگلاژی در سطح استان انجام شده است.

وی ادامه داد: 52 کیلومتر روکش، سه مورد اصلاح تقاطع، سه مورد ساماندهی محوطه پلیس راه و نصب 16 هزار و 933 عدد علائم اخطاری - انتظامی از دیگر اقدامات صورت گرفته طی شش ماه نخست امسال به شمار می‌رود.

رودباری با اشاره به 53 کیلومتر آسفالت شانه اضافه کرد:‌ با توجه به احداث راه‌های روستایی در سال‌های گذشته، بیشتر این راه‌ها فاقد شانه مناسب هستند که در این راستا طی امسال 352 کیلومتر شانه جدید احداث شده است.

*لکه‌گیری 72 هزار و 678 مترمربع طی امسال

وی با اشاره به  59 مورد اصلاح پیچ تصریح کرد: حادترین آنها شامل ایلانداشی، خمگان، راه روستایی خبرارخی و... است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی همدان ابراز داشت: از دیگر اقدامات صورت گرفته طی 6 ماه نخست امسال می‌توان به 40 کیلومتر اصلاح شیب شیروانی، 72 هزار و 678 متر مربع لکه‌گیری و 2 هزار و 17 مترمربع نصب تابلو اطلاعاتی اشاره کرد.

وی با اشاره به احداث 5 هزار و 180 متر سیستم‌های روشنایی طی امسال گفت: نصب 8 هزار و 367 عدد مسیرنما، 504 عدد نیوجرسی و 6 دستگاه بازسازی ماشین‌آلات از دیگر اقدامات حوزه راهداری است.

رودباری با اشاره به 400 دستگاه ماشین‌آلات مختلف حوزه راهداری استان همدان افزود:‌ تمام اقدامات توسط امکانات و تجهیزات، ماشین‌آلات و قیرهای سهمیه‌ای که سازمان راهداری و معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی در اختیار ما قرار می‌دهد انجام شده است.

به گفته وی در رابطه با حذف نقاط حادثه‌خیز در سطح استان در حد توان و بر اساس امکانات و تجهیزات سریع اقدام می‌شود اما برای حذف برخی از نقاط نیاز به اقدامات اساسی چون تقاطع غیر همسطح وجود دارد که باید تأمین اعتبار شود.

*ذخیره 50 درصد امکانات مورد نیاز راهداری زمستانی

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی همدان اظهار کرد:‌ در رابطه با نقاط حادثه‌خیزی که نیاز به اقدامات اساسی دارند نیز اقداماتی در راستای ساماندهی و آشکارسازی آنها از طریق نصب تابلو، علائم و چراغ چشمک‌زن و ایجاد شیارهای طولی و عرضی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد:‌ بر اساس گزارشات ارائه شده طی امسال آمار تصادفات به سمت راه‌های روستایی و فرعی شیب پیدا کرده است.

رودباری سرعت بالا را عامل اصلی تصادفات عنوان کرد و افزود: بیشترین مشکل در این زمینه در محورهای روستایی و فرعی است که عوامل کنترل‌کننده کم بوده و سرعت بالا و سبقت غیر مجاز باعث تصادف می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته در راستای راهداری زمستانی بیان داشت:‌ در حال حاضر پیگیر برنامه‌هایی چون تهیه و خرید شن، نمک، تیغه، ضدیخ و باتری و آماده‌سازی و ساماندهی اکیپ‌های راهداری هستیم.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی همدان در پایان با بیان اینکه تاکنون 50 درصد امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای راهداری زمستانی ذخیره شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تمام راهدارخانه‌های سطح استان حداقل دو دستگاه ماشین‌آلات زمستانی مستقر و آماده وجود دارد.

انتهای پیام/89006/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول