اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه بارش‌های پائیزه

مسیل‌ها و کانال‌های عبوری شهرری لایروبی شد

معاون امور شهری و فضای سبز شهردار منطقه 20 تهران گفت: با اجرای طرح ویژه لایروبی تمام مسیل‌ها، کانال‌ها و انهار شهری جنوب تهران پاکسازی شد.

مسیل‌ها و کانال‌های عبوری شهرری لایروبی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌ نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه 20، سعید شیرازی اظهار داشت: شناسایی نقاط آبگیر سطح منطقه و حفر چاه جذبی در میدان شهدای شاملو، روستای عباس‌آباد علاقمند، بلوار شهرداری و بلوار شهید کریمی شیرازی از اقدامات اخیر مدیریت شهری بوده که علاوه بر جمع‌آوری ضایعات از مخازن 600 هزار مترمکعبی صالح‌آباد و لایروبی کانال‌های اصلی و فرعی در طرح ویژه لایروبی فصل پائیز انجام شده است.

معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 تهران به مشارکت شهروندان در رعایت بهداشت و عدم تخلیه زباله در انهار شهری تاکید کرد و اظهار داشت: کانال های درجه یک سرخه حصار، بازیافت، یاغچی‌آباد و ماندگاری با حجم عملیات 7 هزار و 500 مترمربع لایروبی شده است و این درحالی است که منطقه 20 به عنوان جنوبی‌ترین منطقه شهر تهران به‌علت شیب رو به جنوب محل عبور بیش از 70 درصد آب‌های سطحی شهر تهران محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در آستانه بارش‌های پائیزه هستیم، گفت: تمام کانال‌های درجه دو و سه از جمله کانال شهید علی نواز، صفائیه، هلال احمر، نصیر، ادیب کاشانی، شهید رجایی و ... به‌صورت روزانه و مستمر پاکسازی شده و احتمال آب گرفتگی و آب ماندگی احتمالی در سطح شهر به حداقل رسیده است.

معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 در پایان افزود: بازسازی و لایروبی 5 رشته قنات شهری به طول 3 هزار متر از دیگر اقدامات اداره مسیل‌ها و قنوات این منطقه بوده که در قالب طرح ویژه لایروبی پائیزه انجام شده است.

انتهای پیام/2462/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول