اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

وجه تمایز آموزش و پرورش در انقلاب اسلامی تربیت همراه با علم‌آموزی است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تلاش فقط در حوزه‌های علم‌آموزی را کافی ندانست و تاکید کرد: پیش از انقلاب هم در حوزه علم‌آموزی تلاش‌هایی صورت می‌گرفت اما وجه تمایز آموزش و پرورش انقلاب اسلامی تربیت همراه با علم‌آموزی است.

وجه تمایز آموزش و پرورش در انقلاب اسلامی تربیت همراه با علم‌آموزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، علی‌اصغر فانی پیش از ظهر امروز در مراسم نمادین بزرگداشت هفته انجمن اولیا و مربیان که با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش و مدیران انجمن‌های اولیا و مربیان در شهرری برگزار شد، اظهار داشت: توسعه به‌عنوان یک سیاست در آموزش و پرورش کشور ضرورت جدی دارد و یک توسعه در آموزش و پرورش توسعه مشارکت اولیا و مربیان است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تلاش فقط در حوزه‌های علم‌آموزی را کافی ندانست و تاکید کرد: پیش از انقلاب هم در حوزه علم‌آموزی تلاش‌هایی صورت می‌گرفت اما وجه تمایز آموزش و پرورش انقلاب اسلامی تربیت همراه با علم‌آموزی است که در گذشته چنین چیزی نبوده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تربیت بدون همکاری نزدیک، نظام‌دار و مستمر همه ارکان تاثیرگذار امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: همکاری مستمر، تنگاتنگ و نظام‌دار تربیت سازنده آینده‌سازان را به‌همراه دارد.

فانی سیستم آموزش و پرورش را مجموعه‌ای از اعضای هدفمند دانست و گفت: هرگونه اعتبار مدیر مراکز آموزشی با ارتباط تنگاتنگ، مستمر و نظام‌مند با انجمن‌ها، مربیان، اولیا و مردم است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تداوم در اقدامات آموزش و پرورش تربیت را عملی می‌کند، عنوان کرد: تربیت امری دائمی، مستمر و نظام‌مند است و به همین دلیل اجزای موثر در تربیت یعنی مدرسه، مربیان و ... باید با هم تعامل داشته باشند.

وی در ادامه انجمن اولیا و مربیان را یک ضرورت و بازوی پرتوان در آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: انجمن اولیا و مربیان یک فرصت در چرخه تعلیم و تربیت است.

هم‌افزایی توفیق در تربیت را به‌همراه دارد/هم‌دلی و هم‌اندیشی لازمه هم‌افزایی است

فانی ادامه داد: اگر در سیاست‌ها و راهبردها هم‌افزایی وجود نداشته باشد در تربیت به جایی نمی‌رسیم.

وی افزود: همیشه 1+1 بزرگتر از 2 نیست چراکه همیشه هم‌افزایی مثبت نیست. لازمه هم‌افزایی مثبت هم‌دلی، هم‌فکری، هم‌اندیشی و همکاری است.

فانی تاکید کرد: همکاری بین مدرسه و اولیا، مدرسه و خانواده می‌تواند هم‌افزایی را در نظام آموزشی انجام دهد.

همکاری اولیا و مربیان و مدرسه یک ضرورت است نه یک تکلیف

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همکاری اولیا و مربیان و مدرسه را یک ضرورت دانست نه یک تکلیف الهی و عنوان کرد: گاهی بین منش‌ها و روش‌های مدرسه با منش و روش‌های خانواده تعارض و گاهی تضاد است و این تضاد احتمالی بین خانواده و مدرسه سبب می‌شود که تربیت به‌خوبی صورت نگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: هم‌سویی خانواده و مدرسه و مدرسه و خانواده یک ضرورت است که جلوی تعارض‌های احتمالی را بگیرد.

فانی بیان داشت: در ادبیات تربیتی دنیا این مطرح است که بچه‌ها در نقش تربیتی خود نیز مشارکت کنند و باید مشارکت بچه‌ها الگوی مناسبی داشته باشد.

انتهای پیام/2462/ع40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول