اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه ولایت

بیمارستان صحرایی مدیریت بحران کاشمر افتتاح شد

بیمارستان صحرایی مدیریت بحران و کانکس اورژانس 115 کاشمر برای خدمات‌رسانی در مواقع بروز حادثه و بحران به مناسبت دهه ولایت در محل شبکه بهداشت و درمان این شهرستان افتتاح شد.

بیمارستان صحرایی مدیریت بحران کاشمر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر ظهر امروز در این مراسم با اشاره به اهمیت خدمات‌رسانی به موقع و مطلوب به حادثه‌دیدگان اظهار کرد: این چادر که در مدت نیم ساعت راه‌اندازی و تجهیز می‌شود به عنوان یکی از حیاتی‌ترین کارهای پزشکی است که می‌تواند نقش مهمی در رسیدگی به مصدومین حادثه داشته باشد.

محمدجواد یزدانی با بیان اینکه عمده حوادثی که منجر به افزایش تعداد مرگ و میر می‌شود به علت عدم رسیدگی به موقع به آسیب‌دیدگان است، افزود: هدف از راه‌اندازی این چادر در مرحله اول ارزیابی سریع از وضعیت حادثه‌دیدگان است که ضمن رسیدگی به بیمارانی که امکان خدمات سرپایی در محل برای آنان وجود دارد اقدامات اولیه برای کنترل مصدومینی که نیاز به اعزام به مراکز درمانی دارند نیز صورت پذیرد تا از این طریق بتوانیم میزان حادثه و معلولیت ناشی از صدمات را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه استقرار این چادر در محل وقوع حادثه باعث کاهش معلولیت‌، مرگ و میر، هزینه و بهبود مدیریت خدمات درمانی می‌شود، یادآور شد: در 100 متر فضای این چادر امکان سرویس‌دهی به 20 بیمار و انجام اعمال جراحی سرپایی به صورت همزمان وجود دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر خاطرنشان کرد: برای خرید این چادر بیمارستان صحرایی مدیریت بحران و کانکس اورژانس یک میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی هزینه شده است.

فرماندار کاشمر نیز با تقدیر از تلاش‌های انجام شده در مجموعه بهداشت و درمان این شهرستان و کاهش 11 درصدی حوادث در نیمه نخست سال جاری گفت: با پیگیری‌های مجموعه بهداشت و درمان کاشمر امروز شاهد افتتاح بیمارستان صحرایی مدیریت بحران به عنوان یک نیاز ضروری در این شهرستان هستیم.

مهدی فروزان با بیان اینکه استقرار این چادر در محل وقوع حادثه می‌تواند شرایط بهتری را برای خدمات‌رسانی مطلوب به حادثه دیدگان فراهم کند، یادآور شد: قطعاً نیروهای متخصص و متعهدی که در زمان حادثه اعزام می‌شوند با استفاده از امکانات و تجهیزات این چادر می‌توانند آمار معلولیت و مرگ و میر را کاهش دهند.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول