اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان مطرح کرد

آموزش و پرورش لرستان در مسیر توسعه و خودباوری

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: آموزش و پرورش لرستان در مسیر توسعه و خودباوری قرار دارد.

آموزش و پرورش لرستان در مسیر توسعه و خودباوری

حجت‌الله کلانتری امروز در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار فارس در خرم‌آباد گفت: امسال از معدود سال‌های ماندگار در تاریخ آموزش و پرورش لرستان است که با تلاش چند ماهه ستاد پروژه مهر و کمیته تحول بنیادین و قریب به 900 مورد بازدید کارشناسان اداره‌کل، بوی مهر و مهربانی از ابتدای مهر در مدارس استان پیچید و در 30 شهریور ماه با اجرای طرح ابتکاری مانور پروژه مهر آمادگی کامل مدارس استان کلید خورد، تا در ابتدای سال تحسین و تقدیر نمایندگان اعزامی وزارت آموزش ‌و پرورش روحیه خدمتگزاران مردم را  دو چندان کند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: آنچه مسلم است، در حوزه فرهنگ و اندیشه و منطق صرف ادعا نمی‌توان به قبول یا رد یک مطلب پرداخت.

کلانتری با اشاره به کتب درسی پایه ششم و کمبود معلم مسلط در این پایه اظهار کرد: در این خصوص استان لرستان پس از نیازسنجی، غربالگری و مصاحبه اقدام به ساماندهی این نیروها نموده و در راستای تقویت بنیه علمی و آشنایی معلمان پایه‌های فوق‌الذکر و حتی نیروهای سرباز معلم، دو مرحله کلاس‌های آموزش ضمن خدمت کتب جدیدالتالیف در نظر گرفته شد که مرحله اول آن در شهریور ماه سال جاری برگزار شد.

این مسئول گفت: همچنین با راه‌اندازی سامانه Ltms آزمون‌های پایانی به صورت آنلاین گرفته شد.

وی در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی یادآور شد: بحث تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی است که جذب و بکارگیری این نیروها در سنوات قبل انجام گرفته و بر اساس مصوبه  قانونی مجلس شورای اسلامی تحت عنوان طرح مهر آفرین به دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده است.

کلانتری تصریح کرد: آموزش و پرورش لرستان هم بر اساس موازین اعلام شده مبادرت به ساماندهی و آموزش این نیروها در مناطق محروم کرده، هم چنین به منظور توانمندسازی این نیروها دوره آموزشی کوتاه مدت بدون استخدام در شهریور ماه سال جاری به مدت 300 ساعت برگزار کرده است.

* امروز نزدیک به 40 هزار ساعت مازاد در مرکز استان و شهرستان‌ها وجود دارد

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: در راستای مدیریت منابع انسانی ستاد تحول بنیادین و ستاد پروژه مهر با تشکیل جلسات متعدد و با حضور در مناطق و شهرستان‌ها روند انجام امور را بررسی و کنترل کرده و ساماندهی و نقل و انتقالات را در مجرای قانونی خود و به صورت سیستمی انجام داده و جهت اجرای عدالت و جلوگیری از تبعیض از دخالت دادن نظر و سلیقه شخصی جلوگیری شد و رضایت نسبی همکاران فرهنگی موید این مطلب است.

کلانتری خاطرنشان کرد: مشکلی که در نقل و انتقالات بدون مطالعه در سنوات گذشته صورت گرفته موافقت غیر اصولی با نیروهای مناطق محروم و انتقال آنها به مناطق برخوردار و شهرستان‌ها بوده که باعث اضافه شدن نیروهای مازاد در شهرستان‌ها به ویژه مرکز استان و کمبود نیرو در مناطق شده، به طوری که امروز نزدیک به 40 هزار ساعت مازاد در مرکز استان و شهرستان‌ها وجود دارد که کلاسی برای تدریس آنها وجود ندارد، از طرف دیگر 30 هزار ساعت کمبود نیرو در مناطق ایجاد شده که استان مجبور است، این مشکل را با دادن اضافه تدریس به دبیران حل کند، مشکلی که با تدبیر درست می‌شد، جلوی آن را گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: از طرفی کمیته تحول لرستان با حرکتی ابتکاری و تشکیل کمیته انتصابات متشکل از مدیر اداره، معاونین آموزشی، پرورشی و پشتیبانی، کارشناس مقطع مربوطه، کارشناس ارزیابی عملکرد و کارشناس حراست و با تهیه فرمی نسبت به قانونمند کردن احراز و انتصاب مدیران اقدام کرد و افراد معرفی شده جهت تصدی پست‌های مدیریت مجتمع‌های شهری و روستایی علاوه بر داشتن شرایط عمومی باید مصاحبه تخصصی شده و توانمندی آنان مورد تایید کمیته داوران قرار گیرد و این اقدام تقدیر و استقبال وزارت آموزش و پرورش را به دنبال داشت.

* برخورد با موارد غیرقانونی در انتصابات آموزش و پرورش لرستان

وی ادامه داد: برخورد با موارد غیرقانونی در انتصابات یکی دیگر از کارهای صورت گرفته در آموزش و پرورش لرستان بوده، به عنوان مثال بر اساس دستورالعمل وزارتی حداقل مدرک مورد نیاز برای انتصاب مدیران مجتمع‌های آموزشی و پرورشی کارشناسی است که در برخی موارد از نیروهای دیپلم و فوق دیپلم هم استفاده شده که استان در این موارد طبق قانون برخورد کرده است.

این مسئول اضافه کرد: از کارهای مهم دیگری که باید به آن اشاره شود، تخصصی کردن شرایط انتصاب در هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کارودانش و برگزاری آزمون تخصصی معاونان فناوری است که هم رضایت عمومی همکاران شاغل در این حوزه‌ها را به دنبال داشت و هم مانع حضور نیروهای غیر مرتبط در این حوزه‌ها شد.

*آموزش و پرورش لرستان سیاسی بازی نمی‌کند

وی افزود: از افتخارات آموزش و پرورش در این دوره نهادینه کردن فرهنگ صحیح مشارکت سیاسی است و به جرات می‌توان گفت، تحت هیچ شرایطی از امکانات آموزش و پرورش له یا علیه هیچ یک از اشخاص مطرح در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا استفاده نشده و این دوره از ماندگارترین دوره‌های مشارکت صحیح آموزش و پرورش در مسائل سیاسی بود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: از شاهکارهای مدیریتی طی یک سال گذشته برای نخستین بار آموزش و پرورش لرستان موفق به دریافت گواهینامه بین‌المللی کیفیت بخشی درون سازمانی (ایزو) شد، علاوه بر این افزایش ظرفیت مدارس استعدادهای درخشان و شاهد، کسب 97 مدال المپیادهای علمی دانش‌آموزی، نزدیک به صد رتبه زیر یک هزار به ویژه کسب رتبه سوم کنکور سراسری 92 در رشته علوم تجربی، رتبه دوم لیگ بین‌المللی علمی پایا، معرفی آموزش و پرورش به عنوان دستگاه برتر در بیست و دومین اجلاس سراسری نماز و... بوده است.

* هوشمندسازی مدارس لرستان از هشت درصد به 21 درصد

کلانتری یادآور شد: ارتقاء هوشمندسازی مدارس استان از هشت درصد به 21 درصد در سال جاری، کسب چندین رتبه برتر اول تا سوم در جشنواره فناوری اطلاعات کشور، کسب عنوان برتر کشور در بررسی فعالیت مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی و قرار گرفتن استان لرستان به عنوان 10 استان برتر در بحث شاخص‌های آموزشی و نائب قهرمانی مسابقات ورزشی دانش‌آموزان کشورو ده‌ها افتخار دیگر تنها بخش کوچکی از این افتخارات است که باید نخبگان فرهنگی، رسانه، مطبوعات و نشریات استانی به اشاعه و انتشار آن همت گمارند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اذعان داشت: آموزش و پرورش لرستان حقایق را در پیشگاه خداوند متعال و افکار عمومی عرضه می‌کند و ضمن تاکید بر سیاست عدالت‌محوری، رعایت قوانین و پرهیز از تبعیض و عرض ارادت به خانواده بزرگ فرهنگیان استان که با ایثار و مجاهدت خود توانستند این شکوه و افتخار را رقم زنند، به اصحاب رسانه تاکید می‌کند، در همه حال رضایت خداوند متعال و مصلحت مردم را آرمان خویش قرار دهند، مواظب باشند، گرفتار نقدهای سفارشی و مخرب که آفت توسعه فرهنگ و اندیشه‌اند، نشوند.

انتهای پیام/85001/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول