اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار آمل:

سهم 3 درصدی استخدام معلولان نادیده گرفته می‌شود

معاون فرمانداری ویژه شهرستان آمل با انتقاد از عدم توجه به سهم سه درصدی استخدام معلولان در ادارات گفت: جلب کمک‌های برای توانمندسازی شغلی معلولان می‌تواند بسیاری از مشکلات و نارسایی‌های خانواده‌های این قشر را برای همیشه حل کند.

سهم 3 درصدی استخدام معلولان نادیده گرفته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آمل، سید جعفر رسولی با تشکر از خیرانی که به خاطر زحمات بی‌دریغی که در راستای خدمت‌رسانی به اقشار محروم و آسیب‌دیده جامعه می‌کشند و از اعضای شورای مشارکت‌های مردمی و خیران حاضر خواست با بهزیستی شهرستان مانند گذشته همکاری داشته باشند.

معاون فرمانداری ویژه آمل با ممتاز خواندن شهرستان آمل از حیث مشارکت خیران گفت: خیران آملی با تشکیل سازمان‌های مردم نهاد و حمایتی از اقشار مختلف مردم و با تشکیل مجمع خیران شهرستان تلاش‌های خالصانه و خیر خواهانه‌ای را از خود به یادگار گذاشتند.

رسولی این کارگروه را از کارگروه‌های ماندنی که می‌تواند همکاری نزدیکی با جامعه هدف بهزیستی داشته باشد اعلام کرد و افزود: با توجه به ظرفیت شهرستان می‌توان همت بیشتری در این زمینه داشت و از چهره‌های خیری که داریم در این سمت نیز استفاده کرد.

وی تصریح کرد: جامعه هدف در بهزیستی و معلولان افراد شناخته شده‌ای هستند که می‌توان در بهبود زندگی آنها تلاش داشت.

معاون فرمانداری ویژه آمل با انتقاد از عدم توجه به سهم سه درصدی استخدام معلولان در ادارات اظهار داشت: جلب کمک‌های پایدار برای افراد معلول در بحث اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی برای این قشر برای توانمندسازی شغلی آنها می‌تواند بسیاری از مشکلات و نارسایی‌های خانواده‌های این قشر را برای همیشه حل کند.

وی گفت: همه ما باید درد و مشکل همنوعان را مشکل خود بدانیم  و می‌دانیم که  راه رسیدن به خدا و تقرب به درگاه الهی از میان مردم و خدمت به محرومان عبور می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه در کنار مشارکت مالی مردمی، ادارات خدماتی نیز می‌توانند کمک‌های قابل توجه‌ای در این زمینه داشته باشند، افزود: دستگاه‌های خدماتی از جمله شهرداری‌ها و دهیاران می‌توانند در صدور پروانه و دیگر خدمات به جامعه هدف بهزیستی که از اقشار نیازمند و آسیب دیده اجتماعی هستند بدون دریافت وجه کمک‌یار آنها باشند.

رئیس اداره بهزیستی آمل نیز با ارائه گزارش خلاصه‌ای از عملکرد و نحوه هزینه کرد کمک‌های مردمی در حوزه مشارکت‌های بهزیستی شهرستان آمل گفت: با توجه به حجم اقشار نیازمند و آسیب‌دیده اجتماعی در سطح شهرستان و  افراد معلول که رسیدگی به آنها نیاز به اعتبارات مالی قابل توجهی دارد و تامین آن تنها از طریق محل بودجه‌های دولتی امکان‌پذیر نیست بنابراین باید از طریق جلب مشارکت اجتماعی و خدمات داوطلبانه مردمی این کمبود جبران شود.

نصرت‌الله حسن‌زاده افزود: در 6 ماهه نخست امسال به همت خیران 148 میلیون ریال کمک نقدی، 80 میلیون ریال غیرنقدی و خدماتی به ارزش 176 میلیون ریال از طرف ادارات و سازمان‌های خدماتی به جامعه هدف بهزیستی کمک شده است.

انتهای‌پیام/86011/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول