اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر شورای نگهبان در کرمانشاه:

غدیر شناسنامه شیعه است

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: غدیر شناسنامه شیعه و راهی روشن برای رسیدن به تحقق فلسفه خلقت یعنی بندگی، طاعت و عبودیت است.

غدیر شناسنامه شیعه است

حجت‌الاسلام محمدجواد مهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، گفت: پیامبر (ص) در زمان حیات متصل به سرچشمه‌ الهی بودند و سخنان ایشان برای امت مسلمان حجت بود.

وی افزود: یکی از کارهای آخر عمر پیامبر (ص) که در سال 10 هجرت انجام شد، رخداد غدیرخم بود که طبق آیات 3 و 63 سوره مائده مورد تایید همه علمای شیعه و سنی قرار گرفته است.

مهری فلسفه غدیرخم را این‌چنین عنوان کرد: غدیر به ما کمک می‌کند که راه را گم نکنیم، غدیر شناسنامه شیعه و راهی روشن برای رسیدن به تحقق فلسفه خلقت یعنی بندگی، طاعت و عبودیت است.

سرپرست دفتر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه غدیرخم تنها نسخه زندگی است که امروزه بشریت می‌تواند با افتخار به آن تکیه کند، خاطر نشان کرد: روز 18 ذی‌الحجه، روز غدیرخم خداوند وظیفه بزرگی را از طریق نزول آیه توسط وحی بر دوش پیامبر (ص) نهاد.

وی ادامه داد: پیامبر (ص) مامور شد که به ولایت رسیدن امام علی (ع) را در بین مردم مطرح کند و در صورت کوتاهی کردن رسالت 23 ساله خود را که سرشار از رنج و درد فراوان بوده را به‌خوبی انجام نداده است.

این مسئول یادآور شد: واقعه غدیرخم را 110 نفر از صحابه پیامبر و 84 نفر از تابعین نقل کرده‌اند و همچنین از قرن دوم تا سیزدهم هجری در آثار 360 نفر از علمای بزرگ اهل سنت این رخداد مهم آمده است.

سرپرست دفتر شورای نگهبان اذعان داشت: اگر تمام مسلمانان خطبه مشهور غدیرخم را مطالعه کنند که شامل معارف کامل دین است، به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول