اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی خواستار شد

مساعدت دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی برای برگزاری باشکوه نمایشگاه کتاب

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری باشکوه پانزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران کمک کنند.

مساعدت دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی برای برگزاری باشکوه نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد اسلامی مشهد، علی اصغر رشید در جلسه ستاد هماهنگی پانزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد مقدس که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه متولی میزبان برگزاری نمایشگاه کتاب استان است لذا انتظار می‌رود همه دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی اعم از دولتی و خصوصی به ویژه شهرداری مشهد وارد عمل شوند و در برپایی باشکوه این نمایشگاه کمک کنند.

وی ادامه داد: دولت‌ها برای ارتقای کتاب و کتابخوانی و افزایش علاقه به مطالعه راه‌های مختلفی را به صورت مقطعی و دائمی به وجود می‌آورند که یکی از بهترین برنامه‌ها و راه‌ها برای رسیدن به این مقصود، استفاده از ابزارهایی چون برپایی نمایشگاه است.

این مسئول با اشاره به اهمیت جایگاه کتاب و کتابخوانی، بر برنامه‌ریزی برای ارتقای سرانه مطالعه و فضای کتابخانه‌ها تاکید کرد.

وی افزایش گرایش آحاد جامعه به سمت کتاب را از نتایج برگزاری نمایشگاه کتاب عنوان کرد و افزود: باید از این ظرفیت در راستای ارائه آخرین دستاوردهای حوزه کتاب و عرضه محصولات فاخر استفاده کرد.

رشید محققان نسل جوان را مخاطبان اصلی کتاب برشمرد و تصریح کرد: پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان خراسان رضوی فرصت مناسبی برای آگاهی قشرهای مختلف از تازه‌های نشر استان‌های مختلف از جمله خراسان رضوی است.

سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد مقدس همراه با دهمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی روز سوم آبان‌ماه با حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از حضور 700 ناشر در این نمایشگاه خبر داد و گفت: البته این آمار، ناشرانی هستند که ثبت‌نام کرده‌اند و اگر این موضوع را لحاظ کنیم که برخی از ناشران نمایندگی دو یا سه ناشر دیگر را نیز دارند تعداد به 900 ناشر می‌رسد.

حسین مسگرانی بر همکاری دستگاه‌های اجرایی در برگزاری این نمایشگاه تاکید کرد و ادامه داد: از حوزه علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی و آستان قدس رضوی انتظار همکاری بیشتری خصوصاً در بخش مشاوره‌های دینی و برنامه‌های جنبی داریم.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های جنبی این نمایشگاه افزود: علاوه بر برگزاری نشست‌های نقد و بررسی، رونمایی از تازه‌های نشر و کارگاه‌های مطالعه؛‌ برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه‌های دفاع مقدس، عفاف و حجاب و تهاجم فرهنگی داریم.

وی در خصوص جانمایی بخش‌های مختلف نمایشگاه گفت: سالن فردوسی بخش ناشران عمومی و مذهبی، سالن عطار بخش کمک درسی و دانشگاهی، سالن بهار بخش کودک و نوجوان، سالن انوری بخش کتب خارجی، سالن ابوسعید بخش الکترونیک و دیجیتال و سالن مولوی بخش نهادها و موسسات فرهنگی است.

در این جلسه دستگاه‌های مختلف گزارشی از اقدامات انجام شده در این حوزه ارائه کردند.

انتهای پیام/2202/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول