اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

کمک‌های نیکوکاران برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد افزایش یابد

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد امیدواریم به جایی برسیم که حتی یک ریال هم از کمک‌های دولتی به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد صرف نشده و با افزایش کمک‌های نیکوکاران به این مطلوب برسیم.

کمک‌های نیکوکاران برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام نور‌الله قدرتی ظهر امروز در گردهمایی مدیران عامل ستاد دیه 12 استان کشور اظهار کرد: ستاد دیه مصداق کار جمعی بوده و فعالیت‌های موثر و مثبت این نهاد مقدس برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه کار در ستاد دیه یک عبادت است، گفت: عبادت تنها امور دینی نبوده بلکه فعالیت در این حوزه نیز در رأس عبادت‌ها قرار دارد.

قدرتی با اشاره به ضرورت همکاری بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به منظور آزادی جرائم غیرعمد اظهار کرد: بانک‌ها در این راستا زمینه‌های پرداخت تسهیلات را فراهم و از سخت‌گیری بی مورد اجتناب کنند.

وی در عین حال بر جلوگیری از وقوع جرم و ورود زندانیان جرائم غیر عمد تاکید کرد و افزود:‌ بایستی در این زمینه با تولید فیلم و انتشار جزوات به ارتقای آگاهی مردم کمک کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین به جایگاه مردانگی و مروت در نظام اسلامی به عنوان یک ارزش اشاره کرد و گفت: این ویژگی همواره در آموزه‌های دینی مورد سفارش قرار گرفته است.

وی نسبت به افزایش شعبه‌های شورای حل اختلاف ویژه دیه در استان هم اعلام آمادگی کرد و افزود: بایستی فرهنگ کمک و انفاق برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را در جامعه نهادینه کنیم.

حجت‌الاسلام قدرتی همچنین بر جزیره‌ای عمل کردن برخی از دستگاه‌ها برای کمک به امور خیر و آزادی زندانیان جرائم غیر‌عمد هم تاکید کرد و گفت: لازم است تا در این زمینه ستاد دیه محوریت قرار گرفته و اقدامات در این چارچوب انجام شود.

وی اظهار امیدواری کرد تا برگزاری نشست مدیران عامل ستاد دیه 12 استان کشور در بجنورد باعث خیر و برکت برای آزادی زندانیان غیر عمد شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: باید در این راستا این استان به عنوان میزبان سومین گردهمایی مدیران عامل ستاد دیه نخستین استان برای اجرای مصوبات بوده و آن را به اجرا درآورد.

وی همچنین با تاکید بر استفاده از فرصت‌ها برای خدمت رسانی به مردم افزود: باید در این راستا وقت مضاعف گذاشته و در راستای اهداف عالی نظام اسلامی گام برداریم.

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان شمالی هم خواستار مشارکت بیشتر نیکوکاران برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در استان شد.

محمدعلی بلوکی با بیان اینکه با مشارکت نیکوکاران استان یک هزار و 527 زندانی از سال 84 تاکنون آزاد شده‌اند، تصریح کرد: افزون بر این از ظرفیت شوراهای حل اختلاف برای صلح و سازش در پرونده‌ها و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استفاده شده است.

انتهای پیام/63002/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول