اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای ارائه راهکارهای پیشگیری و کنترل خشم

کتاب «خشمت را قورت بده» منتشر می‌شود

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از انتشار کتاب «خشمت را قورت بده» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کتاب «خشمت را قورت بده» منتشر می‌شود

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب «خشمت را قورت بده» اظهار کرد: این کتاب از سری کتب مدیریت مشاوره موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) است که در واقع مهارت مدیریت خشم با نگاهی به منابع اسلامی و روانشناختی در آن ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کتاب خشمت را قورت بده در قالب سه فصل تهیه و تنظیم شده است و در فصل نخست آن به تعریف خشم،‌ تفاوت خشم با پرخاشگری و اهمیت مهار خشم پرداخته می‌شود.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: فصل دوم این کتاب انواع، علل و پیامدهای خشم را بیان می‌کند و در این حوزه به خشم سالم و ناسالم اشاره می‌شود و در این فصل علل بروز خشم و آثار و پیامدهای خشم در فکر، ذهن و رفتار انسان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در فصل سوم راهکارهای مدیریت خشم از منظر روانشناسی اسلامی مورد بحث قرار می‌گیرد، گفت: راهکارهای پیشگیرانه مانند مهارت حل مسئله، ‌مهارت ابراز وجود، عزت نفس، ورزش و حلم و بردباری از جمله مباحثی است که در این فصل مطرح شده است.

روحانی خاطرنشان کرد: راهکارهای مقابله با خشم به صورت جزئی و همراه ریزموضوعات در این کتاب ارائه می‌شود و در نهایت ارزیابی خشم موضوع پایانی است که به آن پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به مبحث خشم گفت: خشم یکی از نیازهای حیاتی وجود انسان بوده و نعمت الهی محسوب می‌شود زیرا به وسیله آن می‌توانیم از باورها، فرهنگ و حقوق خود دفاع کنیم.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد: خشم مانند گلوله برفی است که اگر جلوی آن را بگیریم، تنها در حد گلوله است و اگر رها شود بهمن می‌شود، به این دلیل در متون دینی خشم کنترل نشده نکوهش شده و از آن به عنوان کلید همه بدی‌ها یاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: آغاز خشم دیوانگی و آخرش پشیمانی است و در این کتاب مخاطب می‌تواند به صورت کاربردی با علل و عوامل، آثار و پیامدها، راهکارهای پیشگیری و کنترل خشم در قالب مباحث روانشناسی با استفاده از آیات و روایات آشنا شود.

کتاب «خشمت را قورت بده» توسط محمد جعفری تالیف شده است که با تیراژ 3 هزار عدد و قیمت هزار و 500 تومان در آینده‌ای نزدیک وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام/78003/ش20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول