اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی مطرح کرد

اهتمام بیشتر ناشران به چاپ کتاب در حوزه غدیر

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:‌ نباید در حوزه غدیر به کم قانع بود چراکه غدیر برگردن ما حق عظیمی دارد و باید تا می‌توانیم در گسترش غدیر و فرهنگ آن بکوشیم.

اهتمام بیشتر ناشران به چاپ کتاب در حوزه غدیر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیداحمد خاتمی ظهر امروز در حاشیه مراسم تجلیل از خادمان غدیر در حوزه نشر که در تالار شهید آوینی برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به رونمایی از سه اثر خود در این مراسم بیان کرد: یکی از آثاری که امروز رونمایی شد کتاب در آستان امامان بود و در این کتاب شرح 100 بند زیارت جامعه کبیره ارائه شده است.

وی از زیارت جامعه کبیره به عنوان یک متن کامل امام‌شناسی خالص شیعی یاد کرد و گفت: در این زیارت‌نامه 250 خصلت برای امامان(ع) بیان شده است و در این کتاب 100 بند از این زیارت‌نامه تشریح شده است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این کتاب دارای مخاطب عام است، بیان کرد: کسانی که بخواهند در این عرصه تدریس کنند نیازمند یک شرح اساسی با زبان روان بودند که این کتاب به نیاز ایشان پاسخ داده است.

وی یادآور شد: همچنین سه جلد دیگر این کتاب نیز در دست تدوین است و امیدواریم که بتوانیم از جلد‌های دیگر این کتاب نیز رونمایی کنیم.

خاتمی دومین کتاب رونمایی شده در این مراسم را سیره علوی دانست و اضافه کرد: طی مباحث مطرح شده در رادیو معارف به تشریح سیره علوی پرداخته‌ایم و در این کتاب به دنبال این هستیم که سبک زندگی را از امام علی(ع) بیاموزیم.

وی عنوان سومین کتاب رونمایی شده را مدخلی بر سیره اهل بیت(ع) عنوان کرد و یادآور شد:‌ خدا را شاکر هستم که در کنار تدریس تاکنون 18 کتاب هم از ما منتشر شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به سئوالی در زمینه وضعیت نشر در حوزه غدیر تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشر معارف دینی در همه عرصه‌ها مورد توجه قرار گرفته است و در زمینه غدیر نیز شاهد خلق آثار ارزشمندی بوده‌ایم.

وی یادآور شد: نباید در حوزه غدیر به کم قانع بود، چراکه غدیر برگردن ما حق عظیمی دارد و باید تا می‌توانیم در گسترش غدیر و فرهنگ آن بکوشیم.

انتهای پیام/2258/غ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول